دستیابی ژاپن به فناوری تشخیص سرطان از راه آزمایش ادرار

چهارشنبه،۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

گروه سلامت و پزشکی - ژاپن اعلام کرد برای نخستین بار در جهان به «فناوری تشخیص سه نوع سرطان سینه، معده و روده از طریق آزمایش ادرار» دست یافته است.

به گزارش پیام ایران از روزنامه ژاپن تایمز، شرکت 'هیتاچی' که از دو سال پیش روی این فناوری به طور مرتب کار کرده است می گوید با استفاده از این پیشرفت علمی می توان روی نمونه های ادرار، آزمایش سرطان انجام داد.
بر اساس این کشف، بررسی روی نمونه های ادرار بیماران صورت می گیرد و با استفاده از فناوری یاد شده پزشکان می توانند بیماری «سرطان سینه، سرطان معده و روده» را شناسایی کنند.
این شرکت تاکید کرده است «موفقیت در این زمینه باعث تسهیلات بسیار برای مردم خواهد شد» و آنها به آسانی نمونه ادرار را برای شناخت سرطان به یک مرکز پزشکی می دهند و دیگر لازم نیست برای آزمایش خون به «مراکز پزشکی ویژه» مراجعه کنند.
پزشکان خاطر نشان کرده اند کودکان همواره از آزمایش هایی که با سوزن انجام می شود هراس دارند و این فناوری جدید، کار را برای آنها نیز راحت کرده است.
هیتاچی می گوید «با استفاده از وسایل و فناوری جدید، ضایعات و پس مانده هایی که در ادرار وجود دارد شناسایی می شود» و روی آنها آزمایش های دقیقی صورت می گیرد که از آنها می توان به میکروب سازها رسید و آنها را نیز شناسایی کرد.
نشریه ژاپنی نوشته است که این فناوری باعث خواهد شد تا هم «هزینه بیماران کاهش یابد» و هم پزشکان بسرعت درمان را شروع کنند.
انتظار می رود که از سال 2020 میلادی این فناوری به طور گسترده به خدمت گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 355