ترامپ: عربستان منتظر تنبیه سخت باشد

يکشنبه،۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
ترامپ: عربستان منتظر تنبیه سخت باشد

گروه بین الملل- رئیس جمهوری آمریکا امروز شنبه تهدید کرد که اگر عربستان در پس ماجرای مفقود شدن «جمال خاشقجی» باشد «تنبیهی سخت» در انتظار ریاض خواهد بود.

 فشارهای رسانه ای بر دولت آمریکا در مورد جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده را وادار به واکنشی جدید کرد.

در همین رابطه اسپوتنیک امروز شنبه گزارش داد که ترامپ تهدید کرده است اگر عربستان در پس ماجرای مفقود شدن جمال خاشقجی باشد تنبیهی سخت در انتظار ریاض خواهد بود.

این در حالی است که ترامپ پیشتر گفته بود تمایلی به شنیدن اخبار مربوط به خاشقجی ندارد.

ترامپ همچنین در برابر درخواست برخی از سناتورهای آمریکایی برای قطع صادرات تسلیحات به عربستان به دلیل ماجرای خاشقجی و همچنین جنگ یمن، گفته بود که حاضر نیست سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری عربستان را فدای ماجرای خاشقجی کند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی، هفته گذشته بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد و از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

این در حالی است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی هفته گذشته در مصاحبه با رسانه های آمریکایی مدعی شده بود که خاشقجی مدت کوتاهی بعد از آنکه وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شده از آنجا خارج شده است.

گزارش‌های اولیه پلیس ترکیه حاکی است که «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود داخل کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شده است.

یکی از این منابع آگاه گفت: «ارزیابی اولیه پلیس ترکیه این است که آقای خاشقجی داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است. ما معتقدیم این قتل با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته و جسد او به بیرون از کنسولگری منتقل شده است».

انتهای پیام/

منبع: مهر

کد خبر: 3615