از خواص جادویی کدو سبز چه می دانید؟

يکشنبه،۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
از خواص جادویی کدو سبز چه می دانید؟

گروه تغذیه - این گیاه خواص درمانی بسیاری دارد و چه خام و چه پخته عامل درمان بسیاری از بیماریهاست. کدو سبز گزینه خوبی برای کسانی است که دچار کبد چرب و چربی خون هستند. گلهای بوته ی کدو سبز هم خوراکی هستند و در غذاهای فرانسوی و ایتالیایی از این گلها استفاده می شود و طعم خوبی به غذا می دهد.

1. مفید برای قلب

کدو سبز حاوی مقادیر زیاد پتاسیم است که به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین حاوی مقادیر متوسط ​​فولیک اسید است که باعث تخریب اسیدآمینه هایی مثل هموسیستین می شود. این اسید آمینه منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می شود. دارا بودن مقدار قابل توجهی منیزیم باعث شده در حفظ فشار خون با سرعت طبیعی و ضربان قلب با ریتمی پایدار و منظم نقش داشته باشد.

2. کاهش وزن

کدو سبز دارای کالری فوق العاده کمی است که همین ویژگی باعث شده آن را بخشی بسیار مهمی از رژیم غذایی کاهش وزن قرار بدهند. جایگزینی غذاهای پرکالری با کدو سبز، به شما کمک می کند تا میزان کالری مصرفی‌تان را کم کنید. این جایگزینی باعث می شود که بتوانید راحت‌تر کالری های ذخیره شده را بسوزانید و وزن کم کنید.

از خواص جادویی کدو سبز چه می دانید؟

مصرف فیبر به خودی خود در سوختن چربی بدن کمک می کند. مزیت دیگری  که کدو سبز دارد این است که آب بدن رو حفظ می کند و از سردردهای ناشی از کاهش وزن در امان خواهید بود و البته توانایی چربی سوزی بیشتری به شما می دهد.

3.بهبود سلامت چشم

کدو سبز بخاطر داشتن کاروتنوئید و بتاکاروتن که می تواند به ویتامین A در بدن تبدیل شود سلامت چشم را تامین می کند. حضور ویتامین A در رشد سلول ها در چشم کمک می کند تا چشم به صورت ریشه ای تقویت شود و در پیشگیری از بیماری های مرتبط با سن نیز کمک می کند.

4.پیشگیری از آسم

با توجه به اینکه کدوسبز منبع خوب ویتامین C هست، غذای خوبی برای مبارزه با آسم محسوب می شود. ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است و نقش مهمی در حفظ سیستم ایمنی بدن و مبارزه با مشکلات تنفسی دارد. خواص ضد التهابی کدوسبز کمک می کند تا ریه ها باز و در حالت تعادل و بدون برانگیختگی ناشی از التهاب باشند. کدو سبز همچنین حاوی کلسیم است که به سیستم عصبی کمک می کند تا به درستی عمل کند و به استخوان ها و دندان ها قدرت می بخشد.

5.پایین آوردن کلسترول با کدو سبز

مقدار بالای فیبر در کدو سبز باعث کاهش کلسترول می شود. سطوح بالای ویتامین A و ویتامین C احتمال ابتلا به گرفتگی عروق را پایین می آورد. هم از جهت پایین آوردن کلسترل و هم با اکسیداسیون عروق خونی بدن، گرفتگی را به تاخیر می اندازد.

از خواص جادویی کدو سبز چه می دانید؟

کدوسبز در چه مواقعی خوب نیست؟

همونطور که می دانید کدوسبز میوه تابستان است و طبیعتا میوه هر فصلی طبعش مکمل آن فصا است  یا بهتر بگوییم برای مصرف همان فصل مناسب است، تابستان که فصل گرم و خشک است طبیعتا میوه های این فصل باید طبع سرد و تر داشته باشند تا با مصرف آن‌ها  از عوارض فصل در امان بمانیم و گرمازده نشویم!

پس این میوه سرد و تر در فصلهای سرد به تنهایی نباید مصرف شود و حتما باید از یک مکمل برای گرم شدن طبع آن استفاده شود؛ در غیر این صورت ممکن است دچار دل درد و نفخ شوید.

انتهای پیام/

منبع: وب‌سایت دو نفره - فهیمه موسوی

کد خبر: 3633