افزایش تصادف در ایران با ابتلا به نوعی انگل!

دوشنبه،۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
افزایش تصادف در ایران با ابتلا به نوعی انگل!

گروه علمی- رییس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای یزد با بیان این‌که پژوهش‌های جدید محققان جهان نشان داده که ابتلا به انگل «توکسوپلاسما گوندی» یکی از علل افزایش آمار تصادف در رانندگی است، اظهار کرد:‌ خطر این انگل در رانندگان بالای ۴۰ سال بیشتر از رانندگان جوان است.

بهادر حاجی‌محمدی با اشاره به این‌که انگل “توکسوپلاسما گوندی” یکی از شایع‌ترین آلودگی‌های انگلی در ایران است،‌ افزود: به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ درصد از جمعیت کشور حداقل یک بار به این انگل آلوده شدند.

رییس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای یزد، حضور این نوع کیست در مغز را عاملی برای افزایش تولید پیام رسان عصبی «دوپامین» دانست و بیان کرد: افزایش میزان تولید این پیام رسان تغییراتی در رفتار و روحیه فرد ایجاد می‌کند به گونه‌ای که حضور این کیست در مغز سبب می‌شود راننده در مواجهه با موانع حین رانندگی، کندتر از حد معمول واکنش نشان دهد و قادر به توقف به موقع خودرو نباشد که این امر در نهایت منجر به بروز تصادف می‌شود.

بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی با بیان این‌که تاخیر در اقدام به فشردن پدال ترمز باعث افزایش نرخ تصادفات در رانندگان مبتلا شده است، اظهار کرد: افراد از راه‌های مختلفی به انگل توکسوپلاسما آلوده می‌شوند که مهمترین آن مصرف میوه و سبزیجات شسته نشده، کباب و استیک نیم پخته یا خونی و جگر آبدار و نپخته است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 3640