آخرین وضعیت بررسی سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت

سه شنبه،۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
آخرین وضعیت بررسی سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت

گروه اقتصادی- وزیر نفت ضمن ارائه اطلاعاتی درباره مذاکرات نفتی با روسیه و اروپا و هم‌چنین تشریح وضعیت بازار نفت درباره احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع در دولت در حال بحث و بررسی است.

بررسی درباره کارت سوخت ادامه دارد

زنگنه در ادامه با اشاره به مباحثی که درباره احیای کارت سوخت مطرح می‌شود، تاکید کرد: کارت سوخت امر پیچیده‌ای است و سهمیه‌بندی یکی از روش‌هایی است که فواید و مشکلاتی دارد. این موضوع در دولت در حال بررسی است تا ببینیم به چه تصمیمی می‌رسیم.

تولید بی‌سابقه بنزین در کشور

وزیر نفت در ادامه با تاکید بر اینکه تولید بنزین در کشور در سال‌های قبل رکورد زده است، گفت: در سال ۹۱ میزان تولید بنزین در کشور به‌طور متوسط ۵۲ میلیون لیتر در روز بود که این میزان در شهریورماه سال جاری به ۹۰ میلیون لیتر در روز رسیده است. بنزین ما را در شرایطی قرار داد که ترامپ در تحریم‌های خود از منع فروش بنزین به ایران حرفی نزد.

آخرین اظهارنظر زنگنه درباره‌ی تحریم‌های نفتی

بیژن زنگنه هم‌چنین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن موعد اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران اظهار کرد: اکثر کارهایی که آمریکا در این زمینه باید انجام می‌داد، انجام داده است و کار زیادی نمانده که علیه ایران انجام دهد.

بر اساس این گزارش، با خروج آمریکا از برجام، ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران را اعلام کرد. تحریم هایی که قرار است از ١٣ آبان‌ماه آغاز شود.تاکنون آمریکا تلاش بسیاری برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران کرده است که بی‌نتیجه مانده و زنگنه آن را رویای تعبیرنشدنی آمریکا دانسته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 3678