مقام ارشد فرانسه سفرش به عربستان را لغو کرد

پنج شنبه،۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

گروه بین الملل - وزیر دارایی فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که سفرش به عربستان را برای شرکت در یک کنفرانس سرمایه گذاری در ریاض، لغو کرده است.

خبرگزاری 'رویترز'، 'برونو لومر' در حالی سفرش به عربستان را لغو کرده که ناپدید شدن 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار و یک مخالف آل سعود، جنجال های دیپلماتیکی را در مورد اقدامات رژیم سعودی علیه این روزنامه نگار به وجود آورده است.

در همین حال این مقام فرانسوی تصریح کرد: من در روزهای آتی به عربستان سفر نخواهم کرد. شرایط برای این سفر مناسب نیست.

بیشتر بخوانید:

خاشقچی به دست گارد شخصی بن سلمان به قتل رسیده و تکه تکه شده است

نامزد خاشقچی خواستار محاکمه آل سعود شد

جزئیات قتل خاشقجی به روایت نیویورک تایمز

خاشقچی در 2 اکتبر (10 مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و مقام های غیر رسمی ترکیه اعلام کردند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است.

روزنامه 'واشنگتن پست' نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند،

خاشقچی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان در استانبول، کشته شده است.

خاشقچی که پس از انتصاب 'محمد بن سلمان' به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود، مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.

رسانه های ترکیه دیروز ضمن معرفی پنج نفر از اتباع عربستانی به عنوان متهمان قتل خاشقچی، جزئیات بیشتری از مدارک صوتی دقایق اولیه بازداشت و قتل خاشقچی را منتشر کردند.

همه مدارک و شواهد ادعا شده در رسانه های ترکیه نشان می دهد که نزدیکان بن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و ادعای آل سعود درباره قتل این روزنامه نگار کذب است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

کد خبر: 3704