مقایسه هوآوی میت ۲۰ پرو با آیفون XS مکس/ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

دوشنبه،۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
مقایسه هوآوی میت ۲۰ پرو با آیفون XS مکس/ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

گروه فناوری - به فاصله یک ماه پس از معرفی شدن آیفون XS و آیفون XS مکس از سوی اپل، کمپانی هواوی نیز پرچمداران جدید خود یعنی هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را رونمایی کرد. دو گوشی آیفون XS مکس و هواوی میت ۲۰ پرو جزو بهترین و کامل‌ترین گوشی‌های حال حاضر به حساب می‌آیند؛ همین عامل ممکن است انتخاب یکی از این دو را سخت کند.

این هفته قصد داریم نگاهی به این دو گوشی بیندازیم و نظر شما را در مورد آن‌ها جویا شویم. شما بگویید کدام گوشی به نظرتان بهتر است؛ آیفون XS‌ مکس یا هواوی میت ۲۰ پرو؟

صفحه نمایش با وضوح بالا

مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با آیفون XS مکس/ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

هر دوی این گوشی‌ها از صفحه نمایش اولد بهره می‌برند. صفحه نمایش آیفون XS مکس ۶.۵ اینچی و صفحه نمایش میت ۲۰ پرو ۶.۳۹ اینچی است. هر دوی این صفحه نمایش‌ها کم حاشیه و دارای بریدگی ناچ هستند. رزولوشن صفحه نمایش میت ۲۰ پرو ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و برای آیفون XS مکس ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ پیکسل است. هفته پیش شرکت دیسپلی‌میت اعلام کرد که آیفون XS مکس بهترین نمایشگر موبایل حال حاضر جهان را دارد.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

تا پیش از عرضه میت ۲۰ پرو به بازار و انجام تست‌های مختلف روی آن نمی‌توان نظر قطعی در مورد این که کدام یک از این دو صفحه نمایش بهتری دارند داد. اما چیزی که مشخص است نمایشگر هر دوی این گوشی‌ها جزو برترین نمایشگرهای دنیا به حساب می‌آید.


دوربین چندگانه باکیفیت

مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با آیفون XS مکس/ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

فاکتور بعدی در انتخاب بین آیفون XS مکس و هواوی میت ۲۰ پرو دوربین است. اپل در گوشی پرچمدار خود از دوربین دوگانه استفاده کرده است. هر دو دوربین پشتی آیفون ۱۲ مگاپیکسلی هستند. یکی از این دوربین‌ها لنز معمولی دارد و دوربین دیگر از یک لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابر بهره می‌برد.

مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با آیفون XS مکس/ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

هواوی اما پس از تجربه موفق استفاده از دوربین سه‌گانه در P20، در میت ۲۰ پرو هم از دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی به سنسور ۴۰ مگاپیکسلی مجهز شده و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر آن را پشتیبانی می‌کنند.

این سه دوربین به همراه یک فلاش به صورت مربعی در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. همان طور که می‌دانید هواوی از سال ۲۰۱۶ در ساخت دوربین گوشی‌های پرچمدار خود با شرکت لایکا همکاری می‌کند؛ در گوشی میت ۲۰ پرو نیز شاهد ادامه این همکاری هستیم.


تنها پردازنده‌های ۷ نانومتری موبایل

مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با آیفون XS مکس/ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

فاکتور تعیین کننده بعدی پردازنده است. هم اپل و هم هواوی هر دو پردازنده‌های گوشی‌های خود را خودشان طراحی می‌کنند و این یعنی هماهنگی بیشتر میان نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌ها. این دو پردازنده تنها پردازنده‌های ۷ نانومتری به کار رفته در قلب گوشی‌های هوشمند هستند.

تا زمانی که از این دو گوشی تست سرعت گرفته نشود، نمی‌توان در مورد این که کدام یک سریع‌تر است نظر قطعی داد، اما در هر حال شکی نیست که هر دوی آن‌ها جزو کاراترین پردازنده‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شوند.


قیمت؛ فاکتور تعیین کننده

فاکتور بسیار مهم بعدی قیمت است. قیمت پایه آیفون XS مکس ۱۰۹۹ دلار اعلام شده است. این قیمت برای مدل ۶۴ گیگابایتی است و مدل‌های ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی قیمت بالاتری دارند. هواوی اما تنها یک نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ گیگابایت از میت ۲۰ پرو عرضه خواهد کرد و قیمت آن ۱۰۵۰ دلار خواهد بود. هر دوی این گوشی‌ها گران‌قیمت هستند اما اگر کسی در سال ۲۰۱۸ قصد خرید یک گوشی همه چیز تمام داشته باشد باید در همین حدود هزینه کند.


سایر ویژگی‌ها

مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با آیفون XS مکس/ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

این دو گوشی ویژگی‌های ریز و درشت دیگری نیز دارند؛ هر دو از تکنولوژی تشخیص چهره برای آنلاک کردن گوشی استفاده می‌کنند و هر دو از هوش مصنوعی و تکنولوژی واقعیت افزوده بهره می‌برند. قابلیت شارژ وایرلس، بهره‌مندی از باتری با ظرفیت زیاد و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع دیگر ویژگی‌های قابل توجه این دو گوشی است. میت ۲۰ پرو یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد و آن قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است.

مقایسه هواوی میت ۲۰ پرو با آیفون XS مکس/ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

حال شما بگویید؛ به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهتر است؟ شما دوست دارید کدام یک از این دو گوشی را داشته باشید؟

انتهای پیام/

منبع: مجله دیجی کالا - رضا نظریانی

کد خبر: 3813