گوشی قدیمی ترامپ برایش دردسر ساز شد

پنج شنبه،۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
گوشی قدیمی ترامپ برایش دردسر ساز شد

گروه بین الملل - گوشی قدیمی ترامپ کار دستش داده است دلبستگی ترامپ به گوشی همراه قدیمی‌ کار دستش داده است. روزنامه نیویورک تایمز فاش کرده که این گوشی از طرف روسیه و چین شنود می‌شود. رئیس ‌جمهوری آمریکا برای مکالمات خصوصی خود از این گوشی استفاده می‌کند.

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا حاضر نیست از گوشی قدیمی تلفن همراهش دست بکشد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، حالا مشخص شده که دو کشور چین و روسیه به این گوشی دسترسی داشته و مکالمات ترامپ را شنود می‌کنند.

این گزارش که بر اساس گفته‌های یک عضو سابق دولت ترامپ تهیه شده می‌گوید که همکاران ترامپ تا کنون بارها به او هشدار داده‌اند که این گوشی امن نیست و شنود می‌شود اما ترامپ حاضر نیست از گوشی قدیمی‌ خود دل بکند.

کاخ سفید حاضر به ارائه اطلاعاتی درباره این گزارش نیویورک تایمز نشده است.

هرچند ترامپ از این گوشی تنها برای مکالمات خصوصی استفاده می‌کند اما دو کشور رقیب آمریکا در عرصه تجاری یعنی چین و روسیه با شنود همین مکالمات سعی دارند بفهمند که رییس‌جمهوری آمریکا با چه کسانی و در چه موضوعاتی بیشتر مراوده دارد.

بر اساس این گزارش، هدف چین از شنود مکالمات خصوصی ترامپ بیشتر سیاسی است. دولت پکن سعی دارد بفهمد که ترامپ چگونه فکر می‌کند، از چه کسی حرف‌شنوی دارد و چگونه می‌توان او را تحت تاثیر قرار داد.

مهمترین خواسته پکن اما جلوگیری از تشدید تنش تجاری میان چین و آمریکاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 3846