جزئیات اسیدپاشی به کارگردان ایرانی بعد از دیدن فیلم/ تصاویر18+

يکشنبه،۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
جزئیات اسیدپاشی به کارگردان ایرانی بعد از دیدن فیلم/ تصاویر18+

گروه اجتماعی>حوادث- شهرام خوارزمی استاد دانشگاه و کارگردان صاحب نام انیمیشن ایران یک ماه پیش در جریان یک حمله وحشیانه به همراه پسرش با آسید پاشی مواجه شد و ضارب پس از اسیدپاشی، یازده ضربه چاقو نیز به اعضای حساس بدن این هنرمند وارد کرد اما این پایان حادثه نبود و این خانواده همچنان احساس امنیت نمی‌کنند؛ روایتی تلخ که مریم سعیدی همسر این هنرمند از آنچه در چهار هفته اخیر رخ داده، بیان می‌کند.

از روزی که شهرام خوارزمی استاد انیمیشن و کارگردان صاحب‌نامِ ایران به همراه فرزندش، قربانی اسیدپاشی شدند، یک ماه می‌گذرد و او اکنون همچنان شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد.

کارگردان اولین انیمیشن سینمایی ایران و انیمیشن «چشمان سرخ» در جریان این حمله که همزمان به پسرش نیز صورت پذیرفته، ابتدا با اسید هدف قرار گرفته و سپس عامل جنایت، اقدام به ضربات متعدد کارد به این هنرمند، او را تا مرز مرگ پیش برد و شرایط بحرانی را برای این خانواده رقم زد.

952383_485.jpg

مریم سعیدی همسر شهرام خوارزمی که خود از اساتید انیمیشن ایران است، اکنون در حال مدیریت یک بحران بزرگ است؛ فرزندی که متاثر از اسیدپاشی آسیب دیده و همسری که همچنان در بیمارستان بستری است تا روند سخت و طولانی درمان با جراحی‌های سخت و خطرناک را پشت سر بگذارد، او را در شرایط سختی قرار داده است.

در این شرایط خانواده خوارزمی تصمیم گرفته بودند در این زمینه سکوت کنند تا آرامش به زندگی‌شان بازگردد اما نوع انعکاس خبر اولیه، منجر به تجدیدنظرشان شد.

مریم سعیدی در گفت و گو با «تابناک» درباره سیر وقوع این اقدام وحشیانه گفت: پسرم مدتی به باشگاه قیانوری می‌رفت و در آنجا به واسطه عدم تفکیک رده‌بندی سنی، با «دانیال-ص» که از او بزرگ‌تر بود، آشنا شد.

دانیال با پسرم طرح دوستی ریخت اما وقتی من و همسرم در جریان این دوستی قرار گرفتیم و وضعیت این شخص را دیدیم فرزندانمان را از ارتباط با این شخص نهی کردیم «دانیال-ص» پس از عدم همراهی پسرم در دوستی، پسرم را در اسفند ۱۳۹۶ مورد ضرب و شتم شدید قرار داد و با توجه به شدت جراحات وارده و همچنین‌ تهدیدهای بعدی، بنابر توصیه‌ها از این شخص شکایت کردیم.

او ادامه داد: ما به واسطه تهدیدهای مکرر، به مسئولان امر گفته بودیم که نگران هستیم اما ترتیب اثری داده نشد. چند روز پیش از وقوع حادثه، به خانه ما مراجعه کردند و خواست مقابل پنجره بیاییم که ما از ترس پنجره را باز نکردیم.

احتمال می‌دهیم این شخص قصد داشته از طریق پنجره اسیدپاشی کند و متواری شود. در نهایت روز چهارشنبه ۴ مهر، زمانی که همسر و فرزندم قصد مراجعت به خانه را داشتند، در مقابل منزل با این شخص مواجه می‌شوند. او ابتدا پرخاش می‌کند و سپس ابتدا روی پسرم و سپس روی همسرم اسید پاشید.

سعیدی افزود: پسرم را بلافاصله در یک مغازه سوپرمارکت و بعد در خانه با آب شستشو دادم به همین دلیل شدت سوختگی که به سر و صورت ایشان وارد شده، کمتر است.

952386_234.jpeg

در مقابل، عامل این جنایت به همسرم ضربات متعدد چاقو و پنجه بوکس زد و پس از هر ضربه تاکید کرده است: «هنوز زنده‌ای؟» و ضربه دیگری به اعضای حیاتی نظیر پهلو، شکم، کتف، دست و پشت گردن زده است.

ضارب در مجموع یازده ضربه کارد به شهرام خوارزمی وارد کرد که آسیب‌هایی به کبد و روده همسرم بر جای گذاشت . به واسطه حملات پس از اسیدپاشی، امکان شستن صورت و بدن همسرم فراهم نبود و آثار مخرب بر سر، صورت و بدنش به مراتب بیشتر از فرزندم است.

همسر، شهرام خوارزمی درباره وضعیت جسمی او در این مقطع گفت: اکنون از آثار ضربات چاقو در روند درمان عبور شده و در مرحله کنونی روند درمان ، آسیب‌های وارد آمده از اسیدپاشی در جریان است.

952382_746.jpg

نمایی از مغزهای کوچک زنگ زده، فیلمی که ضارب ادعا کرده متأثر از آن، چنین کاری است

به واسطه اینکه ضارب در دقایق اولیه پس از اسیدپاشی اجازه دسترسی به همسرم را نداده بود و در حال اقدام به قتل همسرم با چاقو بود، اسید از روی پوست شسته نشده و آسیب‌های جدی وارد کرده است. چشم راست ایشان به شدت آسیب دیده و اکنون پس از عمل، تنها یک هاله نور می‌بیند.

مریم سعیدی در پاسخ به این پرسش که چه پیگیری برای برخورد با عامل این جنایت، صورت پذیرفته، گفت: این شخص مدتی پیش آگاهی شاپور بود و به تازگی به زندان رجایی‌شهر منتقل شده است. با این حال ما نگران هستیم نزدیکان او دست به اقدامات خطرناکی بزنند. متاسفانه در این مدت نیز به واسطه تهدیدهای لفظی برخی وابستگان متهم، ما امنیت کافی نداریم.

ایشان در پاسخ درباره ادعای مطرح شده توسط ضارب مبنی بر اینکه متاثر از تماشای فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» دست به این جنایت وحشیانه زده، گفت: زمان وقوع این حادثه چهارم مهرماه دقیقاً روز آغاز اکران این فیلم است و ممکن است این فیلم را دیده باشد یا ندیده باشد اما تصور می‌کنم این ادعاها، بهانه‌هایی در راستای تقلیل جرم است و طبیعتاً مبنای حقوقی نیز ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 3909