پیشنهاد جدید برای تغییر قانون مهریه؛ فقط ۱۴تا سکه!

دوشنبه،۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
پیشنهاد جدید برای تغییر قانون مهریه؛ فقط ۱۴تا سکه!

گروه اجتماعی- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی می‌گوید نمایندگان به دنبال این هستند که با تدوین طرحی تعداد زندانیان مهریه کاهش یابد.

به گفته ابوالفضل ابوترابی نمایندگان طرحی را تدوین کردند که براساس آن تعیین ۱۴ سکه به عنوان معیار محاسبه مهریه در محاکم قضایی در نظر گرفته شود. در این طرح پیش‌بینی شده که رئیس دستگاه قضا می‌تواند با صدور مجوز برای افرادی که به دلیل مهریه در زندان هستند به تناسب تورم و درآمد آنها، پرداخت مهریه را تعدیل کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می‌گوید: همچنین در این طرح پیش‌بینی شده افرادی که می‌خواهند در آینده ازدواج کنند با توجه به شرایط فعلی ۱۴ سکه بهار آزادی را به عنوان مهریه در نظر بگیرند که این جایگزین ماده ۲۹ قانون حمایت خانواده می‌شود.

وی درباره نحوه دریافت این میزان مهریه در محاکم قضایی تصریح کرد: اگر خانمی برای دریافت ۱۴ سکه به محاکم قضایی مراجعه کند می‌تواند به طور مستقیم به اجرای احکام دادگستری مراجعه کند و فرآیند دادرسی حذف می‌شود و اگر مرد از پرداخت مهریه امتناع ورزد به مجازات حبس محکوم می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس تاکید کرد: در این طرح ثبت مهریه بیش از ۱۴ سکه برای خانم‌ها محفوظ است و اگر خانمی خواست، جدا شود باید آن را در بخش اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک به اجرا گذارد تا مرد ممنوع‌الخروج و برخی از خدمات اجتماعی محروم شود، اما زندانی نمی‌شود تا مهریه را بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 3935