روایت فرمانده آمریکایی از رویارویی قایق‌های ایرانی با ناو آمریکایی

سه شنبه،۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
روایت فرمانده آمریکایی از رویارویی قایق‌های ایرانی با ناو آمریکایی

گروه بین الملل-  مقامات نظامی آمریکا رویارویی قایق‌های نیروی دریایی ایران با ناو آمریکایی در آب‌های خلیج فارس را ایمن، عادی و حرفه‌ای توصیف کردند.

به گزارش پیام ایران به نقل از ان بی سی نیوز قایق‌های تندروی نیروی دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس به ناو آمریکایی اسکس و دیگر کشتی‌های آمریکایی نزدیک شده‌اند. در حالی که ژنرال جوزف ووتل فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا نیز در ناو اسکس بوده است.

بنابر این گزارش قایق‌های تندروی ایرانی تا فاصله 300 یاردی از اسکس به این ناو آمریکایی نزدیک شده بودند.

یک ملوان ایرانی در یک تماس رادیویی از ناو اسکس خواسته بود تا ملیت خود را مشخص کند. در پاسخ به این تماس نیز یک ملوان آمریکایی کشتی‌های آمریکایی‌ها را برای ایران معرفی کرده و توضیح داده است که آن‌ها در حال انجام یک ماموریت دریایی هستند.

برایان ماتی کاپیتان ناو آمریکایی اسکس این رویارویی را ایمن و حرفه‌ای توصیف کرد.

همچنین ژنرال ووته در جمع خبرنگاران گفت که این رویارویی عادی‌، ایمن و حرفه‌ای بوده و یک اتفاق معمول در آب‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی رفتار قایق‌های تندروی ایرانی را نرمال توصیف کرد.

مقامات نظامی آمریکا پیش از این با ادعای خطرناک بودن رفتار قایق‌های ایرانی در آب‌های خلیج فارس بارها از رویارویی و نزدیک شدن شناورهای ایران به ناوهای آمریکایی انتقاد کرده بودند.

این در حالی است که مقامات کشورمان با رد این ادعاها تاکید می‌کنند که ایران طبق قوانین مربوط به آب‌های بین‌المللی رفتار می‌کند و حق دارد از مرزهای آبی خود دفاع کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز پیش از این در یک پیام توییتری تاکید کرده بود که نیروی دریایی ایران در خلیج فارس است نه خلیج مکزیک و سوال این است که چرا نیروی دریایی آمریکا باید جایی هزاران مایل دورتر از کشورش باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 3945