ترکیه قاتل فراری را به ایران تحویل داد

چهارشنبه،۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
ترکیه قاتل فراری را به ایران تحویل داد

گروه جامعه - ترکیه یک قاتل فراری را که ۷ سال قبل پس از قتل با هویت جعلی به این کشور گریخته بود به پلیس ایران تحویل داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اعلام خبر بازداشت قاتل فراری پس از هفت سال درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: ساعت 22 پانزدهم آبان ماه سال 90 به کلانتری 158 کیانشهر اعلام شد که جوانی حدوداً 25 ساله بر اثر اصابت ضربات متعدد جسم تیز به ناحیه سینه و شکم مجروح و به بیمارستان منتقل شده اما با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت جراحت و خونریزی فوت کرده است.

لذا پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" تشکیل و برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با حضور در محل درگیری واقع در یک قهوه‌خانه در منطقه فدائیان اسلام مطلع شدند مقتول طی درگیری با یکی از دوستانش به نام مراد مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و قاتل پس از ارتکاب جنایت محل را به سرعت ترک کرده است.

کارآگاهان با بررسی سوابق مراد اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه شرارت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد است که از سوی دستگاه قضایی نیز محکوم به پرداخت دیه شده است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سکونت مراد در فلکه دوم دولت‌آباد به تحقیق از اعضای خانواده او پرداختند؛ پدر مراد در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در پی تماس تلفنی دوستان پسرم متوجه شدم که او دوباره درگیر شده است، به بیمارستان رفتم، اما مراد را پیدا نکردم؛،در بیمارستان بود که متوجه شدم وی با یکی از دوستانش درگیر شده و او را مورد اصابت ضربات چاقو قرار داده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و در شرایطی که اعضای خانواده قاتل مدعی بودند که هیچ اطلاعی از مخفیگاه مراد در اختیار ندارند، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که وی به صورت غیرقانونی و از طریق مرز‌های غربی از کشور خارج شده است لذا اطلاعات قاتل متواری برای شناسایی و دستگیری در اختیار پلیس بین‌الملل قرار گرفت تا اینکه 25 مهرماه امسال به پلیس بین‌الملل ایران اطلاع داده شد که شخصی به نام سهیل کریمیان به اتهام اقامت غیرقانونی در کشور ترکیه دستگیر شده است.

هماهنگی‌های لازم انجام و این شخص در اختیار پلیس بین‌الملل ایران قرار گرفت و از طریق پایانه مرزی شهرستان ماکو به داخل کشور منتقل شد.

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که سهیل کریمیان یک هویت دروغین است و با شناسایی هویت واقعی متهم بنام "مراد. ث" مشخص شد که وی به اتهام قتل عمد، از سال 1390 تحت تعقیب اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد که بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران اعلام و تیمی از کارآگاهان اداره دهم آگاهی با حضور در شهرستان ماکو متهم را تحویل و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهم در همان اظهارات اولیه صراحتاً به قتل دوست خود در سال 1390 اعتراف کرد و درباره شب جنایت به کارآگاهان گفت: "شب حادثه هر دو نفرمان مست بودیم، با مقتول مشاجره لفظی پیدا کردم و چون در حالت طبیعی قرار نداشتم، با ضربات متعدد چاقو مقتول را از ناحیه شکم و سینه مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار دادم. مدتی در منزل دوستانم مخفی بودم تا اینکه پس از تهیه مقداری پول، از طریق مرز‌های غربی کشور و به صورت غیرقانونی از کشور خارج شدم.

وی افزود: مدت پنج سال به صورت غیرقانونی داخل کشور آلمان و در کمپ مهاجرین زندگی می‌کردم که به علت درگیری مجبور شدم تا این کشور را نیز ترک کرده و به ترکیه بروم، همچنان در کشور ترکیه نیز با هویت سهیل کریمیان زندگی می‌کردم تا اینکه به علت اقامت غیرقانونی دستگیر و به پلیس ایران تحویل داده شدم، نهایتاً با شناسایی هویتی واقعی‌ام توسط پلیس ایران، آنها متوجه شدند که به اتهام قتل تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار دارم."

کارآگاه علی ولیپور گودرزی با اعلام این خبر گفت: با صدور قرار قانونی بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل عمد پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 3966