هوش مصنوعی همچون یک کودک زبان یاد می‌گیرد!

جمعه،۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
هوش مصنوعی همچون یک کودک زبان یاد می‌گیرد!

گروه علم و دانش - محققان فعال در دانشگاه MIT ایالات متحده آمریکا به تازگی هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند همانند یک کودک زبان جدیدی را یاد بگیرد.

با توجه به گسترش و افزایش کاربرد فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف نظیر تکنولوژی، خودروسازی و غیره، پژوهشگران بسیاری هم‌اکنون در حال بهره‌گیری از هوش مصنوعی به منظور توسعه خدمات، تولید بهینه و کم هزینه‌تر محصولات خود هستند.

بر اساس آنچه وب سایت engadget ادعا کرده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد کرده بودند که فناوری های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قادر خواهد بود در آینده‌ای نه چندان دور به طور کامل جایگزین تمامی فعالیت های انسان شود.

حالا به نظر می رسد که رویای محققان و متخصصان هوش مصنوعی درحال شکوفایی است و به زودی به تحقق خواهد رسید، چراکه به تازگی دانشمندان فعال در دانشگاه ام آی تی (MIT) که یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها و موسسات آکادمیک در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، اعلام کرده‌اند هوش مصنوعی قادر خواهد بود یکی از پیچیده‌ترین فعالیت‌های مغز انسان را که یادگیری زبان مادری و زبان خارجی است، نیز انجام دهد و همانند یک نوزاد از نسل بشر، زبانی را که در محیط پیرامونش گفتگو می‌شود را فرا بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 4009