واکنش ترانه علیدوستی، مهتاب کرامتی و شفیعی کدکنی به برخوردهای اخیر گشت ارشاد

شنبه،۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

 اتفاقات چند روز پیش و برخورد نا مناسب گشت ارشاد با دختری جوان واکنش اهالی فرهنگ را برانگیخت.

 شفیعی کدکنی: حقوق انسان‌ها را پاس بداریم

به‌گفته محمدرضا شفیعی کدکنی «مهم‌ترین نشانه سقوط اخلاقی یک جامعه این است که در آن جامعه حقوقِ انسان‌ها پاس داشته نمی‌شود و افراد، بدون کمترین عذاب وجدان و بلکه با غرور و افتخار، به حقوق هم تجاوز می‌کنند.

با کمال دریغ باید گفت که جامعه ما در چنین وضعیتی قرار دارد. بهترین نشانه این سقوط اخلاقی را در رفتار ایرانیان با محصولات فرهنگی و آثار علمی می‌توان دید.» این نویسنده و ادیب و شاعر بزرگ این سخنان را در اعتراض به عدم رعایت حقوق مؤلف و مترجم و ناشر بیان می‌کند. 

مهتاب کرامتی : واقعا ً هنوز هم فکر می کنید این نوع ارشاد برای جوانان ما جواب می دهد!؟

 مهتاب کرامتی نیز نوشت:« واقعا ً هنوز هم فکر می کنید این نوع ارشاد برای جوانان ما جواب می دهد!؟!؟چه الگوی مناسبی هستید برای کودکان و نوجوانان ،دختران و مادران این سرزمین….پ ن: دیدن این ویدئو به هیچ کس توصیه نمى شه چون ترویج کننده خشونت در جامعه خواهد بود. پ ن:البته این سوال برام پیش میاد که اگر هر کدوم از ما اونجا بودیم،چه عکس العملى نشان مى دادیم.»

ترانه علیدوستی : فیلم ها را پخش می کنم

ترانه علیدوستی در توییتر در واکنش به برخورد نامناسب مامور زن گشت ارشاد نوشت: «البته که مردم معطل اطلاع رسانی ما نیستن و خودشون بلدن، اما من هم از این به بعد هر ویدئویی از رفتار وحشیانه ی مأمور، معذور، پلیس، شهرداری، گشت... ببینم، هم اینجا میذارم هم اینستاگرام. اگه از هویت عزیزان اطلاع موثق در دسترس باشه که چه بهتر.»

کد خبر: 413