آزادراه تهران- قم با قیمت مقطوع ۲۰۰میلیارد تومان واگذار می‌شود

سه شنبه،۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
آزادراه تهران- قم با قیمت مقطوع ۲۰۰میلیارد تومان واگذار می‌شود

گروه اقتصادی- آزادراه تهران – قم با هدف ارتقای سطح فنی و ایمنی و افزایش خدمات جاده‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شود. البته ظاهرا این اولین واگذاری نخواهد بود و بیش از ۱۳ آزادراه دولتی دیگر در قالب طرح بهسازی، نگهداری و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

محمدرضا زمانیان گفته: در این جهت فراخوان شناسایی سرمایه گذار تامین مالی برای آزادراه تهران-قم به عنوان یکی از آزادراه دولتی انجام شده و پس از طی تشریفات اداری، در نهایت، تفاهمنامه تامین منابع مالی به میزان ۲۰۰میلیارد تومان با سرمایه گذار منتخب تنظیم و مبادله شد و انتظار میرود با توجه به مصوبه اخذ شده از هیئت وزیران در این خصوص، ظرف دو ماه آینده قرارداد مشارکت نیز تنظیم و مبادله شود.

زمانیان با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف افزایش درآمد آزادراه های دولتی و به موازات آن تامین منابع مالی در جهت ارتقای فنی و ایمنی و همچنین افزایش سطح خدمات جاده ای برای کاربران و استفاده کنندگان از آزادراه هها اجرایی می شود.

وی همچنین در خصوص فرآیند واگذاری آزادراه های دولتی به بخش خصوصی افزود: پس از انجام مطالعات بهسازی و شناسایی نیازهای فنی و ایمنی آزادراه‌ها و تعیین مبالغ اعتباری مورد لزوم، در نهایت بر این اساس، مصوبه هیئت وزیران به منظور جذب سرمایه گذار اخذ و فرایند شناسایی و انتخاب سرمایه گذار انجام میپذیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه ها در خصوص طول دوره مشارکت و مدت زمان در اختیار گذاشتن آزادراه های دولتی به بخش خصوصی گفت: بهره برداری و نگهداری آزادراه ها تا زمان مستهلک شدن سرمایه گذاری اولیه به همراه سود مصوب در اختیار طرف مشارکت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 4195