سیا: بن‌سلمان دستور قتل داده/ بررسی تحریم شاهزاده سعودی در سنای آمریکا

شنبه،۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

گروه بین الملل- منابع آگاه به روزنامه واشنگتن پست گفتند سازمان سیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شخصا دستور قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول صادر کرده است.

به گزارش پیام ایران، به گفته این منابع نتیجه گیری سازمان سیا با قطعیت بالا بوده و بر این موضوع که بن سلمان شخصا در پس این جنایت هولناک بوده است، صحه می گذارد.

تحریم بن سلمان

سایت خبری المانتیور  نوشت : کنگره آمریکا قصد دارد واقعاً برخی از اعضای دستگاه حاکمه سعودی را تنبیه کند. طرح تهیه شده در سنای آمریکا که سناتورهایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از آن حمایت کرده‌اند، علاوه بر تحریم شاهزاده‌های سعودی، قطع سوخت‌رسانی به جنگنده‌های سعودی راهی یمن و تحریم طرف‌های خواهان ادامه جنگ در یمن را شامل می‌شود.

در متن این طرح پیشنهادی، هدف تحریم‌های حقوق بشری، اینگونه توصیف شده:

«هر یک از اعضای دولت یا خاندان سلطنتی سعودی».

گفته می‌شود که هدف سناتورها از این جمله‌بندی، تحریم احتمالی محمد بن سلمان است. با توجه به حضور شخصی ۷ نفر از محافظان شخصی بن‌سلمان در عملیات تکه‌تکه کردن جسد خاشقچی و دیگر دلائل آشکاری که بر دستور ولیعهد جوان سعودی برای کشتن خاشقچی صحه می‌گذارد، سعودی‌ها در هر بیانیه‌ای بر عدم اطلاع بن‌سلمان از کلیت این ماجرا تأکید می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 4262