دبیر شورای عالی فضای مجازی:هاتگرام و تلگرام طلایی از نظر نرم‌افزاری از تلگرام مستقل شده‌اند

دوشنبه،۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
دبیر شورای عالی فضای مجازی:هاتگرام و تلگرام طلایی از نظر نرم‌افزاری از تلگرام مستقل شده‌اند

گروه فناوری- فیروزآبادی اعلام کرد آنچه به عنوان هسته اصلی مرحله اول شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت یازدهم تعریف شده بود، عملیاتی شده و توسعه پیدا کرده است.

 به گزارش پیام ایران، سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی  گفت: هاتگرام و تلگرام طلایی از نظر نرم‌افزاری از تلگرام مستقل شده‌اند.

فیروزآبادی در رابطه با علت تأخیر در مستقل شدن هاتگرام و تلگرام طلایی از تلگرام، توضیح داد: به دلیل تحریم و برخی مشکلات دیگر، این مهلت را تا آخر آذرماه تمدید کردیم و امیدواریم تا آن زمان به توانایی استقلال برسند. در آخرین گزارشی که دریافت شده، آمده که آنها مدعی شده‌اند از نظر آزمایشگاهی به استقلال رسیده‌اند اما در پیاده‌سازی به هزاران سرور و دیتاسنتر بزرگ و امکانات خاص نیاز است که در حال تهیه هستند و ما امیدواریم در تاریخ مشخص شده به نتیجه برسند. اگر تا پایان آذر نتوانند مستقل شوند، در آن زمان تصمیم جدید درباره آنها گرفته می‌شود و همانطور که قبلاً هم تأکید کردم، این تصمیم‌گیری به عهده قوه قضائیه است و ما دخالتی نداریم، البته آنها نظر ما را در این مورد می‌گیرند.

پیام رسان های داخلی

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره اینکه آیا میزان حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی کافی است، اظهار داشت: ما باید شرایط کشور و محدودیت‌های بودجه‌ها را هم در نظر بگیریم، البته ما معتقدیم تا یک حدی باید از پیام‌رسان‌ها حمایت شود و نباید کاری کنیم که مانند صنعت خودرو شود که 40 سال است حمایت می‌کنیم. نوع حمایت نباید باعث وابستگی شود، حمایت باید معنی‌دار و مدت‌دار باشد و با افق روشن صورت بگیرد و حتی پس از مدتی آن حمایت را به خزانه ملی برگردانند، چراکه اینها از بودجه عمومی کشور داده شده و بایستی برگردد. به هرحال ما امیدوار هستیم که دچار مشکلاتی که در سایر صنعت‌ها شدیم، ان‌شااللّه در این صنعت نشویم.

کد خبر: 4302