یخبندان در کرمان، آلودگی در تهران، پیش‌بینی هوا تا آخر هفته

سه شنبه،۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
یخبندان در کرمان، آلودگی در تهران، پیش‌بینی هوا تا آخر هفته

گروه اجتماعی- امروز و فردا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، قزوین، اراک، کرج، قم و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه هستیم.

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، اوایل امشب در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پیام ایران، روز چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، غرب دریای عمان، برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات خراسان رضوی برف پیش‌بینی می‌شود.

امروز نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج بوده و ارتفاع موج در این نواحی بین ۱.۵ تا ۲ متر پیش بینی می شود؛ توصیه می‌شود در این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک به‌عمل آید و از شناکردن در سواحل و به‌کارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود.

امروز و فردا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، قزوین، اراک، کرج، قم و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه هستیم.

از روز پنج‌شنبه سامانه بارشی فعالی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و در این روز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و از اواخر وقت در دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی، بعدازظهر افزایش ابر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و ۷ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه ۹۷) تا روز ۲۶ ماه سال جاری ۴۳.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱.۳ میلی‌متر بوده است که بارش سال‌جاری ۲۸۵.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۴.۴ میلی‌متر بوده که بارش سال جاری تا این تاریخ ۷۹.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۱۵۳ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۵.۹درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی ۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فار

کد خبر: 4327