زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه را لرزاند

يکشنبه،۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند.

این زلزله در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شده است.

مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را ۶.۴ ریشتر و محل وقوع آن را استان کرمانشاه - حوالی سر پل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

همچنین پس‌لرزه‌ای ۳.۵ ریشتری در منطقه قصر شیرین احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان‌های این کشور خبر داده است.

زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه را لرزاند

ظهر امروز زمین‌لرزه‌‌هایی به قدرت 3 و 3.2 ریشتر، «تازه‌آباد» و «سرپل‌ذهاب» را به لرزه درآورده بود. این زلزله‌ها در ساعت‌ 16:19 و 17:16 و در عمق 10 و 12 کیلومتری زمین رخ داده بودند.

 تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند

منابع محلی خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصر‌شیرین وارد شده است و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

اعزام 6 تیم امداد و نجات

سرپرست اورژانس کشور از اعزام 6 تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه را لرزاند

تخریب ساختمان جهاد کشاورزی سرپل ذهاب

 برق سرپل ذهاب وصل شد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

 احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک وجود دارد/ وقوع پس‌لرزه 5 ریشتری

علی مرادی رئیس مرکز لرزه نگاری گفت: زلزله به بزرگای 6.4 ریشتر و در عمق 7 متری و در جنوب کرمانشاه و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب و 18 کیلومتری قصر شیرین اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 4 پس‌لرزه بعد از زلزله رخداد یکی بزرگی یکی از این پس لرزه‌ها 5 ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد.

 زمین لرزه های ثبت شده تا این لحظه 

زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه را لرزاند

اطلاعیه هلال احمر در پی وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در کرمانشاه

۳۴ تیم ارزیاب هلال احمر شامل ۱۸ تیم ارزیاب از کرمانشاه، ٨ تیم آنست و ٨ تیم آوار از استانهای لرستان، کردستان، همدان و ایلام به منظور برآورد میزان خسارات احتمالی در روستاهای منطقه زلزله زده حضور دارند.

با توجه به وقوع زلزله در کرمانشاه بالگردهای هلال‌احمر در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار  و همچنین تیم‌های استان‌های معین به حالت آماده‌باش در آمدند تا در صورت نیاز برای امدادرسانی در نخستین ساعات روز اقدام کنند.

بنابراین از مردم درخواست می‌شود ضمن خودداری از سفر و یا تردد در مناطق زلزله زده، اخبار را تنها از منابع رسمی پیگیری کنند و از دامن زدن به شایعات و بازنشر اخبار بدون منبع موثق خودداری کرده تا آرامش روانی به جامعه بازگردد.

 

کد خبر: 4380