دلار به ایستگاه 11 هزار تومان رسید

سه شنبه،۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
دلار به ایستگاه 11 هزار تومان رسید

گروه اقتصادی- امروز بازار آزاد خرید و فروش ارز با کاهش جدی و عمیق قیمتی رو به رو شده و دلار را مجددا به کانال 11 هزار تومان بازگردانده است.

این خرید و فروش از ساعاتی پیش با قیمت 11 هزار 700 تومان و فروش 11 هزار و 900 تومان آغاز شده و صرافی ها این رقم را که کف معاملات خود در بازار است ، مبنا قرار داده اند.

طی روز گذشته اطلاعیه ای سر در صرافی ملی در خیابان فردوسی با مضمون هشدار جدی در جهت برخورد با اخلالگران نظام ارزی نصب شده است که بنا بر اطلاعات بدست رسیده این هشدار از جانب بانک مرکزی و دادستانی تهران بوده است.

دلار

در این بنر آمده است:

به‌منظور صیانت از منافع ملی، حسب الامر مراجع ذی‌صلاح، طرح برخورد جدی با اخلالگران نظام ارزی کشور در دستور کار قرار گرفته است؛ از این رو براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انجام هرگونه خرید، فروش و حواله ارز در خارج از سیستم بانکی و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده با مرتکبین برابر قانون رفتار خواهد شد.

لذا کاهش قیمت ارز همچنان ادامه داشته و سیاست های جدید بانک مرکزی تاثیر خود را بر بازار گذاشته است، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بانکی، دلیل اصلی موفقیت این نوع نظارت ها همکاری وهمیاری نهادها با یکدیگر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 4414