سفیر اتریش: اراک از مراکز مهم انتقال کالا به اروپا است

سه شنبه،۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
سفیر اتریش: اراک از مراکز مهم انتقال کالا به اروپا است

گروه اقتصادی - سفیر اتریش در تهران گفت: اراک به دلیل موقعیت ویژه می تواند یکی از مراکز مهم انتقال کالا به اروپا باشد.

«اشتفان شولتس» روز سه شنبه در دیدار با شهردار اراک و اعضای شورای اسلامی این کلانشهر افزود: شرکت قطاری اتریش به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه ریلی حمل و نقل کالا است و مطالعاتی در این خصوص انجام داده است. 
وی بیان کرد: هدف از این مطالعه ایجاد کریدور حمل و نقل کالا از طریق استانبول به اروپا است. 
سفیر کشور اتریش در تهران ادامه داد: 2 سال گذشته وزیر ایالتی اقتصاد اتریش سفلی یک هیات اقتصادی به استان مرکزی هدایت کرد و مسئولان این استان هم سفری به اتریش داشتند. 
شولتس اظهار داشت: هر 2 هیات توسط نمایندگان ارشد اقتصادی همراهی می شدند و در این سفرها ارزیابی های خوبی از توانایی ها و آشنایی طرفین ایجاد شد. 
وی تصریح کرد: امید می رود بتوان از فرصت ایجاد شده برای پیگیری همکاری ها نهایت بهره را برد. 
سفیر کشور اتریش در تهران اضافه کرد: اراک خاستگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل این شهر آوازه ای فراتر از مرزها دارد. 

سفیر اتریش: اراک از مراکز مهم انتقال کالا به اروپا است
سرپرست شهرداری اراک نیز در این دیدار گفت: این کلانشهر با قدمتی بیش از 2 قرن توسط یوسف خان گرجی در دوران قاجاریه با هدف ایجاد یک قلعه نظامی و واسط ارتباطی تاسیس شده و هم اکنون بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد. 
«ابوالفضل شالی بیگ» افزود: اراک از دیربار به عنوان قطب مشاهیر ایران دارای شخصیت های اثرگذار متعددی بوده و یکی از شاخص های مهم این شهر صنعت آن است. 
وی بیان کرد: امید است که در این سفر همکاری های فرهنگی و اجتماعی فراخور توان و خواست دو طرف ایجاد شود. 
سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: بسته های پیشنهادی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در راستای همکاری های دوجانبه به استانداری مرکزی تحویل می شود. 
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در ادامه این نشست گفت: اراک از کانون های مهم صنعتی است و علاوه بر آن ظرفیت های طبیعتی و گردشگری قابل توجهی دارد. 
«کاوه فلک افلاکی» افزود: شهر اراک ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و گردشگری دارد. 
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نشست موجب ارتباط عمیق تر بین اراک و اتریش شود و زمینه خواهر خواندگی این شهر با یکی از شهرهای اتریش فراهم شود. 
دیدار با استاندار مرکزی، نشست با مسئولان شهرداری، بازدید از شرکت پتروشیمی شازند، نشست با فعالان اقتصادی و تجاری استان و شرکت در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت، ماشین آلات، ابزار صنعتی و صنایع معدنی از جمله برنامه های سفر سفیر اتریش به استان مرکزی است. 
کلانشهر اراک بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 4516