سازه‌های فولادی، محور توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی

سه شنبه،۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
سازه‌های فولادی، محور توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی

گروه اقتصادی - نهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی سازه و فولاد امروز صبح در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار وبسایت تخصصی اقتصاد کارا، دکتر علیرضا رضائیان، دبیر کنفرانس بین المللی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات سازه های فولادی ایران به بازارهای منطقه، از برگزاری پانل تخصصی ویژه با این موضوع در این رویداد مهم علمی خبر داد.

دبیر بزرگ ترین رویداد تخصصی سازه های فولادی ایران، از ارائه مقالات تخصصی، سخنرانی های کلیدی داخلی و خارجی، انتخاب و معرفی طرح های برتر فولادی سال کشور در بخش های ساختمانی، غیرساختمانی، خاص، پل و مقاوم سازی، انتخاب و معرفی چهره برجسته فولادی سال کشور، انتخاب و معرفی پایان نامه برتر فولادی سال کشور، نهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد، پانل تخصصی پانل ویژه راهکارهای کاهش هزینه‌های تولید وتوسعه بازار سازه‌های فولادی و همچنین پانل تخصصی الزامات، راهکارها و فرصت های توسعه صادرات سازه های فولادی ایران، به عنوان مهم ترین برنامه های نهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد نام برد.

وی افزود: این رویداد با توجه به حضور بخش‌های مختلف مرتبط با صنعت سازه های فولادی، از جمله تولیدکنندگان فولاد، تولیدکنندگان سازه های فولادی، پیچ و مهره، الکترود، رنگ، پوشش های ضد حریق، شرکت های مهندسی مشاور و طراح، شرکت های بازرسی فنی، شرکت های سرمایه گذاری در این بخش و ... در تلاش است تا از راهکارهای مختلف علمی، تجاری و صنعتی برای کاهش هزینه تولید و توسعه بازار سازه های فولادی در ایران و کشورهای مختلف استفاده نماید. صنعت سازه های فولادی ایران در طی ده سال گذشته رشد بسیار قابل توجهی داشته است که این بخش مرهون زحمات و تلاش های همه زنجیره تولید این سازه ها می باشد و انتظار می رود بخش های مختلف دولتی در کشور، این صنعت را که از معدود صنایع ویژه با مزیت های رقابتی قابل قبول است، مورد نظر و توجه ویژه قرار دهند.

عضو هیأت مدیره انجمن سازه های فولادی ایران، افزود: نهمین دوره این رویداد معتبر علمی با مشارکت دانشگاه های تهران، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، وزارت راه و شهرسازی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان، شرکت پادناهور و شرکت تولیدی صنعتی ایران توحید، 20 و 21 آذرماه 97 در مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک برگزار می گردد.

وی ادامه داد: در این کنفرانس، طرح های برتر فولادی کشور در بخش های ساختمانی، غیرساختمانی، خاص، پل و مقاوم سازی با مشارکت بیش از 30 سازمان و نهاد ملی مرتبط با این حوزه، پس از بررسی دقیق در کمیته انتخاب و معرفی طرح های برتر فولادی، در اختتامیه کنفرانس رسماً معرفی می شوند.

دکتر علیرضا رضائیان با اشاره به مشارکت و حضور بیش از یکصد شرکت در برنامه های مختلف کنفرانس، ابراز امیدواری کرد برنامه های مختلف کنفرانس موجب رشد و اعتلای صنعت سازه های فولادی شود.

نهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس ملی سازه و فولاد، طی روزهای 20 و 21 آذرماه 97 در مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک و کارگاه های تخصصی کنفرانس طی روزهای 22 و 23 آذرماه 97 به میزبانی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 4642