حمله هکرهای ایرانی به ایمیل ۱۰ مقام آمریکایی

پنج شنبه،۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
اسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شد؛

گروه بین الملل - اسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شد پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده، ماه گذشته مجددا تحریم‌های شدید اقتصادی را علیه ایران اعمال کرد، هکرها تلاش کردند تا به ایمیل‌های شخصی مقام‌های آمریکایی مرتبط با اجرای این تحریم‌ها دست پیدا کنند.

اسوشیتدپرس با طرح ادعای دست داشتن ایران در این حمله نوشت که یکی از نشانه‌های این ادعا در ساختار روابط ایالات متحده و ایران مشهود است.

در گزارش اسوشیتدپرس که به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط گروه سایبری امنیتی کرتفا در لندن متکی است تاکید شده که گروهی به نام «بچه گربه جذاب» ماه گذشته تلاش خود را صرف شکستن ایمیل‌های خصوصی بیش از ۱۰ تن از مقامات وزارت خزانه‌داری ایالات متحده کرد.

فردریش کاگان یکی از محققان موسسه آمریکایی که در مورد فعالیت‌های سایبری ایران تحقیق کرده است، مدعی است: «احتمالا، برخی از این تلاش‌ها در رابطه با به دست آوردن اطلاعاتی درباره تحریم‌ها انجام شده است.»

کاگان گفت که پیش از این درباره با هدف قرار داده شدن کارشناسان هسته‌ای خارجی هشدار داده بوده ولی آنچه اتفاق افتاده فراتر از حد انتظار وی بوده است.

پس از آنکه گروه هکر بچه گربه جذاب ماه گذشته به اشتباه یکی از سرورهای خود را ترک کرد، لیست ضربه آنها مشخص شد.

محققان در کرتفا این سرور را پیدا کرده و لیستی از ۷۷ آدرس جیمیل و یاهو را که توسط هکرها مورد هدف قرار گرفته بود برای تجزیه و تحلیل بیشتر، استخراج کردند.

اسوپیتدپرس در این گزارش مدعی شد اگر چه این آدرس‌ها احتمالا تنها یک درصد از تلاش‌های هکرها را نشان می‌دهد و معلوم نیست که چند حساب با موفقیت از بین رفته‌اند اما آنها همچنان اطلاعات قابل توجهی در مورد اولویت‌های جاسوسی تهران ارائه می‌دهند.

این شرکت سایبری در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، در ادعایی بی‌اساس هکرها را به دولت ایران مرتبط دانست و مدعی شد: داده‌هایی که طی یکسری عملیات‌های اشتباهی به دست آمده است، فرضیه دست داشتن ایران را مطرح می‌کند برای مثال در چند مورد هکرها به طور تصادفی نشان داده‌اند که از کامپیوترهای داخل ایران کار می‌کنند. این ارزیابی توسط دیگر کارشناسانی که گروه بچه گربه جذاب را دنبال کرده بودند، تأیید شد.

اگرچه ایران پیش از این مسئولیت هک کردن عملیات‌های سایبری را رد کرده است، اما اسوشیتدپرس در گزارشی بی اساس مدعی است که گروه بچه گربه جذاب در هماهنگی نزدیک با منافع جمهوری اسلامی کار می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کد خبر: 4690