ماسک مرطوب‌کننده 'هسته‌ای' کیم جونگ اون جنجال آفرین شد

جمعه،۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
ماسک مرطوب‌کننده 'هسته‌ای' کیم جونگ اون جنجال آفرین شد

گروه بین الملل- یک شرکت مد و لوازم آرایشی در کره جنوبی با تولید ماسک مرطوب‌کننده صورت با تصویر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی جنجالی در کره جنوبی به راه انداخته است.

به گزارش پیام ایران، کمپانی ۵۱۴۹ گفته که از ماه ژوئن تاکنون بیش از ۲۵ هزار عدد از این ماسک‌ها را که "ماسک‌ هسته‌ای مرطوب‌کننده وحدت" نام دارد و به "ماسک هسته‌ای" معروف شده فروخته است.

اما بسیاری از فروشگاه‌های کره جنوبی فروش این ماسک را به دلیل واکنش‌های عمومی و نگرانی‌های قانونی متوقف کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت تولید کننده این ماسک در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفته که این ماسک در بزرگداشت دیدار تاریخی رهبران دو کره تولید شده که اوایل سال جاری برگزار شد. کلمه وحدت در نام این ماسک به وحدت دو کره اشاره دارد.

ماسک + کیم جونگ اون

دهها کاربر کره‌ای عکس‌هایی خود را با این ماسک در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. قیمت این ماسک ۴۰۰۰ وون (۲.۸۰ پوند) است.

رهبر کره شمالی و حکومت او به دلیل نقض "سیستماتیک و گسترده" حقوق بشر مورد انتقاد سازمان ملل است. در کره جنوبی طرفداری از دولت کره شمالی غیرقانونی است هر چند که قانون بندرت در این مورد اجرا می‌شود.

تولید کنندگان این ماسک ادعا می‌کنند که این ماسک حاوی آب معدنی کوه پکتو است، در اساطیر کره این آتشفشان فعال و مقدس، زادگاه دانگان، موسس اولین پادشاهی کره در بیش از چهار هزار سال پیش است.

انتهای پیام/

منبع:bbc

کد خبر: 4700