ظريف: تيتر کيهان غرور ملي را ناديده مي‌گيرد

جمعه،۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
ظريف: تيتر کيهان غرور ملي را ناديده مي‌گيرد

گروه سیاسی-  محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه با انتقاد از رسانه‌هاي محافظه‌کار، آنها را به ناديده گرفتن "غرور ملي" در پوشش اخبار توافق هسته‌اي و خروج آمريکا از آن متهم کرده است.

ظريف روز جمعه 23 آذر در نطقي در کنگره حزب نداي ايرانيان، از روزنامه کيهان و صدا و سيما انتقاد و به عنوان نمونه به خبررساني آنها درباره بخش‌هايي از سخنان باراک اوباما، رئيس جمهور سابق آمريکا و همين طور مايک پومپئو، وزير امور خارجه آمريکا اشاره کرد.

وزير امور خارجه گفت که روزنامه کيهان بعد از توافق هسته‌اي اين بخش از سخنان اوباما را تيتر کرد که "اگر مي‌توانستم، نمي‌گذاشتم يک پيچ و مهره از برنامه هسته‌اي ايران باقي بماند". اما به گفته ظريف در تيتر کيهان جمله بعدي اوباما که گفته "ولي نمي‌توانم" منعکس نشده و "روزنامه کيهان به جاي اينکه نمي‌توانم را تيتر کند و غرور ملي را بالا ببرد، قسمت اول را تيتر کرده است."

او از صدا و سيما هم به دليل رويکردي مشابه در پوشش خبرهاي هسته‌اي انتقاد کرده است.

توافق هسته‌اي در تابستان سال 2015 و در زمان رياست جمهور باراک اوباما در آمريکا، بين ايران و گروه پنج به علاوه يک (متشکل از پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان) امضا شد.

در آن زمان گروهي از اصولگرايان و رسانه‌هاي وابسته به آنها اين توافق را شکستي براي ايران و عقب‌نشيني اين کشور از مواضع خود توصيف کردند. بر اساس اين توافق ايران به ازاي رفع تحريم‌هاي هسته‌اي، از بخشي از فعاليت‌هاي حساس هسته‌اي خود دست برداشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری آریانا

کد خبر: 4702