طرح کنگره برای تحریم بیشتر علیه نظام بانکی ایران

شنبه،۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
طرح کنگره برای تحریم بیشتر علیه نظام بانکی ایران

گروه بین الملل- نشریه «واشنگتن فری‌بیکن» به نقل از منابع آگاه از طرح گروهی از سناتورهای ضدایرانی آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه نظام بانکی ایران خبر داده است.

به گزارش پیام ایران، این طرح، تمام بانک‌های ایرانی را حامی تروریسم و عامل پولشویی معرفی می‌کند و تحریم آن‌ها را خواستار می‌شود. بنا بر این گزارش، نمایندگان حامی این طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به اجرای کند تحریم‌های مالی علیه ایران با هدف جلب رضایت کشورهای اروپایی همکار با ایران متهم کرده‌اند.

طرح پیشنهادی این نمایندگان، علاوه بر نظام بانکی، نظام مالی و روش‌هایی مانند استفاده از ارزهای رمزنگاری شده (کریپتو کارنسی‌ها) برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و ادامه تجارت میان ایران و اروپا را نیز هدف قرار می‌دهد. مقابله با تلاش ایران برای حفظ ارزش ریال هم یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان شده است.

کروز بامداد شنبه (به وقت تهران) با طرح دوباره این ادعا که توافق هسته‌ای منابع مالی لازم برای فعالیت‌های منطقه‌ای را در اختیار ایران قرار داد، در مورد طرحی که به سنا برده، در توییتر نوشت: «جبران این خسارت نیازمند اعمال فشار حداکثری به رژیم ایران است. اقدام رئیس‌جمهور ترامپ در آغاز روند خروج از توافق هسته‌ای، کاملا درست بود. قطع موثر [دسترسی] ایران به نظام مالی جهانی، که کارکرد این طرح است، یک گام بعدی لازم است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 4717