در گرجستان ملک نخرید، ممکن است سرمایه تان آسیب ببیند

دوشنبه،۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

گروه بین الملل - سفیر جمهوری اسلامی ایران درگرجستان به آن دسته ازهموطنان که با هدف اخذ اقامت دائم، در گرجستان اقدام به سرمایه گذاری در قالب خرید ملک می کنند، گفت: خرید ملک در گرجستان لزوما تضمینی برای اخذ اقامت طولانی مدت این کشور نیست.

سید جواد قوام شهیدی افزود: ایرانیانی که اقدام به خرید ملک در گرجستان می کنند، ابتدا اقامت (روادید) یکساله به آنها اعطا می شود اما این به معنای تضمین اقامت این افراد در سال های بعد نیست مگر آنکه فرد کار مولد و مشخصی در گرجستان داشته باشد و بتواند ثابت کند که می تواند یک شهروند مفید و مولد برای این کشور باشد.
قوام شهیدی یادآور شد: بسیاری از کسانی که در گرجستان اقامت یک ساله گرفته اند، موفق به تمدید آن نشدند. هموطنان باید دقت داشته باشند که در قبال خرید مسکن در گرجستان، صرفا یک اقامت یکساله دریافت می کنند.
وی در توصیه به کسانی که تصمیم دارند به قصد اقامت به گرجستان سفر کنند، از آنها خواست تا قبل از سفر، تحقیقات دقیق در باره وضعیت این کشور داشته باشند و به تبلیغات رسانه ای به خصوص تبلیغات فضای مجازی تکیه نکنند. 'اگر کسی صرفا با اطلاعات رسانه ای در گرجستان سرمایه گذاری کند، این سرمایه گذاری آینده روشن و تضمین شده ای ندارد و در صورت بروز مشکل، وجه سرمایه گذاری قابل بازیابی نخواهد بود.'
سفیر ایران در گرجستان اظهار داشت: به همان میزان که خرید ملک در گرجستان به سهولت انجام می شود، فروش آن هم به همان میزان سخت و دشوار است و پیدا کردن مشتری مناسب برای قیمت مورد نظر به سختی انجام می شود.
'اصولا تعداد کسانی که پس از خرید ملک در گرجستان به هردلیل با مشکلی مواجه می شوند و سرمایه آنها در گرجستان آسیب می بیند، کم نیست و برای رسیدگی به مشکلات، دستگاه قضایی گرجستان باید ورود کند که یک روند سخت، پیچیده و طولانی است.'
در ماههای اخیر میزان سفر ایرانیان به گرجستان بویژه برای خرید ملک با هدف کسب اقامت افزایش یافته که در برخی موارد مشکلات عدیده ای برای هموطنان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

 

 

کد خبر: 474