در سال ۲۰۱۸ چه کلماتی بیشتر در گوگل جستجو شدند؟

پنج شنبه،۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
از جام‌جهانی تا ازدواج سلطنتی و استیون هاوکینگ؛
در سال ۲۰۱۸ چه کلماتی بیشتر در گوگل جستجو شدند؟

گروه فناوری- ​مانند سنت هر ساله گوگل با نزدیک شدن به پایان سال میلادی فهرستی از بیشترین کلمات سرچ شده در طول سال منتشر کرد.

به گزارش پیام ایران، اگر به بیشترین کلمات سرچ شده در این فهرست نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم سال 2018 سال مرگ افراد مشهور بود. نام "Avicii"، موسیقیدان مطرح و جوان سوئدی که در آوریل امسال درگذشت دومین کلمه پر جستجو در سال بود،

همچنین "مک میلر" خواننده آمریکایی و "استن لی" نویسنده مشهور بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانانه نیز که در سال جاری درگذشتند، به ترتیب در رتبه سوم و چهارم این فهرست قرار دارند.

"استیون هاوکینگ" فیزیکدان جنجالی آمریکایی نیز در مارس سال جاری درگذشت و نام وی در رتبه نهم فهرست قرار دارد. در این رده‌بندی نام یک سرآشپز معروف، یک طراح مد و لباس و یک خواننده دیگر وجود دارد که در نهایت از 10 کلمه پر جستجو در سال 2018 هفت مورد به مرگ افراد مشهور اختصاص می‌یابد.

اما در این فهرست نام "Meghan Markle" عضو جدید خانواده سلطنتی انگلیس که امسال با پرنس هری ازدواج کرد در جایگاه  ششم قرار دارد، فیلم موفق "پلنگ سیاه" (Black Panther) نیز پنجمین کلمه پر جست‌وجو در سال بود و در نهایت همانطور که پیش‌بینی می‌شد مهم‌ترین رویداد سال جام‌جهانی 2018 روسیه بود که باعث شد کلمه "جام‌جهانی" (World Cup) بیشترین جستجو را در کل سال داشته باشد. فهرست کامل 10 جستجو را در ادامه می‌بینید.

پر جست و جوترین کلمات گوگل

1. World Cup

2. Avicii

3. Mac Miller

4. Stan Lee

5. Black Panther

6. Meghan Markle

7. Anthony Bourdain

8. XXXTentacion

9. Stephen Hawking

10. Kate Spade

انتهای پیام/

منبع:yjc

کد خبر: 4807