تکرار داستان نماینده سراوان؛ این‌بار در کره جنوبی!

چهارشنبه،۰۵ دي ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
تکرار داستان نماینده سراوان؛ این‌بار در کره جنوبی!

گروه بین الملل- ​یک نماینده پارلمان کره جنوبی به دلیل رفتاری که با کارکنان فرودگاه سئول از خود نشان داد، مورد انتقاد رسانه‌های این کشور قرار گرفته است.

به گزارش پیام ایران، یک هفته پس از آنکه درخواست «محمدباسط درازهی» نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی از یک کارمند گمرک و انتشار فیلم درگیری لفظی آنها حسابی در فضای مجازی خبرساز شد، اکنون به نظر می‌رسد برای یکی از نمایندگان پارلمان کره جنوبی نیز ماجرای مشابهی اتفاق افتاده است.

وبسایت خبری «کُریا تایمز» گزارش داده که یک نماینده پارلمان کره جنوبی به دلیل زیر پا گذاشتن قانون در داخل فرودگاه بین‌المللی «گیمپو» در شهر سئول و حمله لفظی به کارکنان این فرودگاه از مردم کشورش عذر خواهی کرده است.

طبق گزارش این وبسایت خبری، «کیم جونگ-هو» نماینده حزب دموکراتیک کره جنوبی (مینجو) در پارلمان این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «به دلیل ناامید کردن مردم به خاطر عمل شرم‌آوری که انجام دادم، عمیقا از آنها عذرخواهی می‌کنم. امروز صبح، من با کارکنان بخش امنیتی فرودگاه کره تماس گرفتم و از آنها هم عذرخواهی کردم. از همین تریبون هم دوباره می‌خواهم به آنها بگویم که بابت کاری که کردم، متأسفم.»

dhrkhwhynmyndh-khrh-jnwby.jpg

اما ماجرا از این قرار بوده که این قانونگذار کره‌ای هفته گذشته (20 دسامبر) زمانی که یکی از کارکنان بخش امنیتی فرودگاه سئول از او درخواست می‌کند که همانند سایر مسافران کارت شناسایی خود را نشان دهد، در پاسخ می‌گوید که او عضو «مجلس ملی کره جنوبی» است! «کیم جونگ-هو» حتی از دستیار خود درخواست می‌کند که با رئیس فرودگاه تماس گرفته و از رفتار کارکنان فرودگاه شکایت کند.

به دنبال این رفتارِ کیم، بسیاری از احزاب مخالفِ دولت در کره جنوبی خواستار استعفای او از سمت خود شدند. زمانی که این اتفاق در رسانه‌های کره جنوبی علنی شد، کیم این مسئله را در صفحه فیسبوک خود تکذیب کرد و گفت که در داخل فرودگاه او را مورد آزار قرار داده‌اند. اما او سرانجام به دلیل فشار افکار عمومی، ضمن حذف این پست از صفحه فیسبوک خود، مجبور به عذرخواهی شد.

با وجود عذرخواهی این قانونگذار کره‌ای، یک گروه مدنی به نام «کمیته رفاه عمومی» شکایتی را علیه او به دلیل تلاش برای "سوءاستفاده از قدرت" و همچنین "استفاده از الفاظ ناشایست در گفتگو با یک کارمند دولت" تنظیم کرده است.

انتهای پیام/

منبع:yjc

کد خبر: 4895