بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸

شنبه،۰۸ دي ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸

گروه فناوری - طی چند سال اخیر، ساعت های هوشمند بسیار سریع‌تر و مفیدتر شده‌اند و حالا این گجت‌ها صرفاً وسایل پرزرق‌وبرقی محسوب نمی‌شوند بلکه به‌خوبی از پس انجام وظایف مختلفی برمی‌آیند.

در میان این همه ساعت های هوشمند، برخی از آن‌ها از ویژگی‌های و قابلیت‌های شاخص‌تری بهره می‌برند. از اپل واچ محبوب گرفته که عملکرد فوق‌العاده و سازگاری زیادی با اکوسیستم iOS دارد، تا ساعت های هوشمند سامسونگ که با حاشیه‌ی چرخان و طراحی جذاب، نظر کاربران را جلب می‌کنند. به مناسبت اتمام سال ۲۰۱۸، تصمیم گرفتیم تا دوباره به تعدادی از بهترین ساعت های هوشمند این سال، نگاهی بیندازیم.

اپل واچ سری ۴

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸

بدون شک، اپل واچ پرطرفدارترین ساعت هوشمند محسوب می‌شود و سری چهارم آن با بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ‌تر تقریباً بی‌حاشیه که قادر به نمایش رنگ‌های زیبا و روشن است، توانسته بیش از پیش نظر طرفداران را به خود جلب کند.

سیستم‌عامل WatchOS هم تا حد زیادی بهبود یافته و علاوه بر بهتر شدن عملکرد، در بخش واچ‌فیس می‌توان اطلاعات گسترده و مفیدی را فقط با یک نگاه، مشاهده کرد. اپل واچ از لحاظ مشخصه‌های بنیادی سرآمد رقبا محسوب می‌شود؛ نه‌تنها استفاده از آن راحت است، بلکه در دو اندازه عرضه می‌شود و به لطف بهره‌گیری از سخت‌افزارهای عالی و پشتیبانی از اکوسیستم iOS، تجربه‌ی کاربری خیلی خوبی را به ارمغان می‌آورد.

در ضمن، اپل سال به سال توجه بیشتری به مشخصه‌های مربوط به سلامتی و تندرستی نشان می‌دهد و این ساعت می‌تواند با دقت زیادی، نوار قلب کاربر را ثبت کند و وضعیت قلب را تحت بررسی قرار دهد. یکی از معایب این ساعت هوشمند، عمر باتری آن است که البته نسبت به قبل بهبود یافته، ولی باز هم حرف زیادی برای گفتن ندارد. البته نباید قیمت بالای آن را هم از قلم بیندازیم که نسبت به دیگر رقبا، تا حد زیادی گران‌تر است.

 


گلکسی واچ سامسونگ

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸

معمولاً در مقام اول ساعت های هوشمند اندرویدی، نام خانواده گلکسی واچ سامسونگ دیده می‌شود. این گجت در دو اندازه عرضه می‌شود؛ مدل کوچک‌تر ۴۲ میلی‌متری و مدل بزرگ ۴۶ میلی‌متری. از جمله مهم‌ترین مشخصه‌های آن هم حاشیه‌ی چرخان است که قابلیت‌های جذابی را به ارمغان می‌آورد.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که برخلاف گوشی‌های هوشمند سامسونگ، این ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید نیست و از پلتفرم اختصاصی سامسونگ یعنی تایزن بهره می‌برد. اما روی هم رفته این ساعت هوشمند عملکرد روانی دارد و باتری آن به‌راحتی تا دو روز جواب می‌دهد.


فیت‌بیت ورسا

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸

فیت‌بیت ورسا در ابتدا یک دستیار تندرستی و در وهله دوم یک ساعت هوشمند است. از لحاظ رهگیری فعالیت‌های ورزشی، تجربه‌ی کاربری خوبی را امکان‌پذیر می‌کند و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، از نمایشگر جذابی بهره می‌برد و دوام باتری آن بسیار بیشتر از ساعت های هوشمند مبتنی بر WatchOS یا Wear OS است. اگرچه باید بگوییم که تجربه نرم‌افزاری بخش مهمی از ساعت هوشمند محسوب می‌شود و در این زمینه شاهد مشکلاتی هستیم؛ مشکلاتی که امیدواریم طی آپدیت‌های جدید برطرف شود.


سامسونگ Gear Sport

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸

ساعت هوشمند «گیر اسپورت» (Gear Sport) یادآور گجت Gear S3 است با این تفاوت که نسبت به آن اندکی نازک‌تر و سبک‌تر است، تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند و در نهایت قیمت پایین‌تری دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو ساعت، پشتیبانی Gear S3 از سیم‌کارت ۴G است ولی بدون استفاده از یک گوشی هوشمند نمی‌توان از بسیاری از امکانات Gear Sport بهره برد. هر دوی این گوشی‌ها هم برای رهگیری دقیق فعالیت‌ها، از تراشه GPS بهره می‌برند. همانطور که از نام این ساعت پیداست، سامسونگ آن را مشخصاً برای فعالیت‌های ورزشی توسعه داده و به همین خاطر اگر اهل ورزش هستید، خرید آن توصیه می‌شود.


گارمین فنیکس ۵ و ۵ پلاس

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸

سری ساعت های هوشمند «گارمین فنیکس» (Garmin Fenix) بین افرادی که وقت زیادی برای فعالیت‌های ورزشی صرف می‌کنند، بسیار پرطرفدار است. این ساعت‌ها نسبت به رقبا از عمر باتری قابل توجهی بهره می‌برند، بررسی ضربان قلب با دقت زیادی انجام می‌شود و انواع و اقسام ورزش‌های گوناگون هم پشتیبانی می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین معایب گارمین فنیکس ۵، کیفیت پایین‌تر نمایشگر نسبت به گجت‌های رقیب است و دلیل آن هم، به فناوری LCD این نمایشگر برمی‌گردد که مبتنی بر تکنولوژی MIP ‪(Memory-in-pixel)‬ است و به همین خاطر انرژی بسیار کمتری را مصرف می‌کند. از لحاظ مصرف باتری، اگرچه مدل‌های مختلفی از آن‌ها وجود دارد، با یک بار شارژ می‌توانید انتظار شارژ دو هفته‌ای داشته باشید و اگر روزانه اهل انجام حرکات ورزشی هستید، این باتری حدود یک هفته دوام می‌آورد.


فیت‌بیت آیونیک

بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸

فیت‌بیت آیونیک اولین ساعت هوشمند این شرکت محسوب می‌شود و اگرچه ظاهر چندان جذابی ندارد، اما عمر باتری ۴ روزه به ارمغان می‌آورد، به‌خوبی با اندروید و iOS سازگار است و تا عمق ۵۰ متری، در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند. این ساعت از آلومینیوم ساخته شده و اندازه نمایشگر آن ۴۲.۶ میلی‌متر است و البته در کناره‌های نمایشگر هم حاشیه‌های ضخیمی دیده می‌شود. در ضمن نباید ذکر این نکته را هم از قلم بیندازیم که این ساعت هوشمند از سیستم‌عامل اختصاصی شرکت فیت‌بیت بهره می‌برد.

انتهای پیام/

منبع: مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری

کد خبر: 4933