روحانی: می توانیم به جای ایران در تایلند برنجکاری کنیم

سه شنبه،۱۱ دي ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
روحانی: می توانیم به جای ایران در تایلند برنجکاری کنیم

گروه اقتصادی- می‌توانیم به جای تولید برنج در ایران در تایلند برنج تولید کنیم.

رئیس جمهور در جمع وزیر، معاونان و مدیران وزارت نیرو با تاکید بر اینکه آب و برق دو نیاز زیرساختی و حیاتی مردم است، گفت: مصرف صحیح و اسراف نکردن آب، عمل صالح و بد و بی‌رویه مصرف کردن آب و برق، مصداق عمل منکر است و رسانه‌ها در زمینه مصرف صحیح آب و برق باید فرهنگ‌سازی کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: مهم است که بررسی کنیم تولید برخی میوه‌ها و صیفی‌جات در کشور به نفع ما است یا تولید فرا سرزمینی آنها؛ یعنی این که زمین از کشورهای دیگر اجاره کرده و محصولات پر مصرف را آنجا تولید کنیم و وارد کشور کنیم. وی ادامه داد:‌ در سفر به تایلند به ما گفتند آنها به‌اندازه‌ کافی زمین دارند تا به ما اجاره بدهند. ما می‌توانیم به جای تولید برنج در ایران در تایلند برنج تولید کنیم. باید بررسی کنیم تولید برنج در کشور به نفع ما است یا در تایلند.

روحانی در ادامه با بیان این که ما باید مبنا را در کشور بر ادامه خشکسالی بگذاریم، بیان کرد:‌ اینکه گفته شود با باروری ابرها مشکل را حل کنیم از حرف‌هایی است که به ذهن انسان نمی‌چسبد. شاه هم می‌گفت مشکل کمبود آب را با باروری ابرها حل می‌کنیم. این تفکر شاهانه بود که با بارور کردن ابرها مشکل حل می‌شود. حالا ممکن است برخی از مشکلات حل شود ولی این راه حل اصلی نیست.

انتهای پیام/

منبع: آفتاب یزد

کد خبر: 4988