آلمان بهترین مکان برای تحصیل در خارج از کشور شد

يکشنبه،۱۶ دي ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
تحصیل بدون هزینه/ سفر اروپا با ویزای دانشجویی
 آلمان بهترین مکان برای تحصیل در خارج از کشور شد

گروه علم و دانش- به تازگی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی سراسر جهان به یک آهنربا تبدیل‌شده.

اجازه دهید برخی از دلایلی را که دانشجویان تحصیل در آلمان، در این کشور شگفت‌انگیز را ترجیح می‌دهند، بیابیم.

به گزارش پیام ایران، بنابر اعلام گروه راد، آلمان یک بهشت تحصیلات عالی است. برخلاف هر کشوری دیگر، در آلمان، بسیاری از دانشگاه‌های رتبه‌بندی شده آن در جهان، دوره‌های بی‌شماری را ارائه می‌دهند که در سطح جهانی ارزشمند است و به شما امکان افزایش اشتغال و هزینه‌های زندگی مناسب را می‌دهد.

علاوه بر این، آلمان دارای یک تاریخ طولانی و غنی است. شیوه زندگی پر جنب و جوش و پویا با ترکیب مدرن و کلاسیک، شهری و روستایی؛ که در آن غوطه‌ور می‌شوید و هر ثانیه بیشتر عاشقش می‌شوید.

جای تعجب نیست که آلمان در میان مقاصد برتر جهان برای دانشجویان بین‌المللی قرار دارد . بر اساس آخرین آمار رسمی ، بیش از ۳۵۷ هزار دانشجوی خارجی به دنبال تحصیلات دانشگاهی در آلمان هستند . این در حالی است که این تعداد به‌طور پیوسته رو به افزایش می‌یابد .

هر سال هزاران دانشمند از سراسر جهان به سیستم آموزشی دانشگاه‌های آلمان اعتماد می‌کنند و دلایل این امر واضح است.

تحصیل کم‌هزینه یا بدون هزینه

درحالی‌که تحصیلات عالی به حرفه‌ای‌های واجد شرایط و هزینه‌های حضور آن‌ها در دانشگاه نیاز دارد، آلمان تنها کشوری است که تحصیلی عالی در دانشگاه‌های آن هیچ هزینه‌ای برای دانشجویان ندارند.

یک مصوبه در تاریخ اکتبر ۲۰۱۴، اعلام کرد که تمام دانشجویان بین‌المللی که در یک دانشگاه عمومی در آلمان حضور دارند، از پرداخت هزینه‌های تحصیلات معاف خواهند بود. دانشجویان خارجی فقط باید هزینه‌های اداری اندکی مانند سهم دانشجویی، هزینه دانشجویان اتحادیه و بلیط حمل‌ونقل عمومی را پرداخت کنند که به‌طورکلی به حدود ۲۵۰ یورو در هر ترم می‌رسد.

بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته در سال ۲۰۱۸، ۳۵.۳ درصد از دانشجویان خارجی که در آلمان حضور دارند، هزینه تحصیلی کم و یا رایگان را به عنوان دلیل اصلی حضور خود در آن می‌دانند.

دانشگاه‌های با رنک بالا

بر اساس مدارک رسمی در سال ۲۰۱۸، ۴۲۹ موسسه عالی آموزشی عمومی در آلمان وجود دارد که ۱۰۶ مورد آن‌ها دانشگاه است. دانشگاه‌های آلمان بالاتر از استانداردهای جهانی آموزش عالی هستند.

برخی از آنها به طور مرتب در میان بهترین دانشگاه‌های جهان رتبه‌بندی می‌شوند. دانشجویان این دانشگاه‌ها را برای کیفیت تحصیلات، تجربیات در طول تحصیلات خود، فرصت‌هایی برای بهبود تحصیلات حین و بعد از تحصیل و مهم‌تر از همه محیط امن و دوستانه ارزش‌گذاری می‌کنند.

با توجه به تعالیم آموزش و تحقیق به رسمیت شناخته‌شده آن‌ها، بر اساس سنت طولانی و غنی آموزش عالی، از شهرت جهانی برخوردار هستند. علاوه بر دانشگاه‌های برتر که در سطح جهانی قرار دارند، چندین دانشگاه آلمانی دیگر در رتبه‌بندی جهانی هرساله معرفی‌ شده‌اند. بعلاوه یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان، یکی از قدیمی‌ترین‌ها در اروپا نیز هست.

سفر اروپا با ویزای دانشجویی

اگر شما یک شهروند اروپایی نیستید و می‌خواهید به تحصیل در کشور آلمان مشغول شوید، باید تقاضای ویزا کنید. شما باید برای ویزای دانشجویی آلمان درخواست دهید. ویزای دانشجویی آلمان به شما اجازه می‌دهد بیش از ۹۰ روز در آلمان اقامت داشته باشید و همچنین اجازه اقامت را دریافت کنید تا بتوانید در آن زندگی کنید و در سراسر کشور حرکت کنید. اجازه اقامت همچنین به شما اجازه سفر بدون ویزا در کل منطقه شن گن را می‌دهد که باعث می‌شود فرصتی فوق‌العاده برای دیدار از کشورهای موردعلاقه خود در این مدت زمانی داشته باشید.

انتهای پیام/

منبع:isna

کد خبر: 5098