رستوران خانگی خاور خانم، تلفیقی از سادگی و خوشمزگی + فیلم

جمعه،۲۱ دي ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
رستوران خانگی خاور خانم، تلفیقی از سادگی و خوشمزگی

گروه گردشگری- مناطق شمالی ایران به خاطر طبخ غذاهای اصیل ایرانی و سنتی خاص خود شهرت زیادی دارند. 

به گزارش پیام ایران، مدیریت این رستوران سنتی  را یک خانم شمالی به عهده داره و طعم غذاهایش بسیار خوب است.

 خاورخانم، یک خانه محلی زیبا با چشم انداز جنگل و دریا در روستای کوهی سرولات دارد و این خانه را به یک رستوران تبدیل کرده و پاتوقی شده برای کسانی که بوی سیر و کباب ترش، وسوسه‌شان می کند.

خاور خانوم می گوید غذاها از مواد غذایی سالم و بهداشتی تهیه می شوند و این رمز محبوبیت غذاهایش است. شیوه سرو غذا در رستوران خاور خانوم متفاوتِ است.  پلو به شکل دیگی سرو می شود و اعضای یک خانواده از یک دیس پلو می کشن گویی که درخانه خودتان هستید یا اینکه به مهمانی رفته‌اید.

خیلی از مشتری‌ها این شیوه را می پسندند و وجه تمایز این رستوران را نسبت به رستوران های دیگر می دانند. درضمن غذاهای خاور خانم آنقدر خوشمزه است که طعم خوشش تا مدتها زیر زبانتان باقی می ماند. 

خاور-خانم+رستوران

شهرت جهانی

شاید برای شما عجیب باشد که بدانید، کسب و کار خلاق این بانوی کارآفرین و خوش ذوق گیلانی، اکنون بازتاب های گسترده ای در داخل و خارج از کشور داشته است. علاوه بر شبکه مستند سیما که برای تهیه گزارش به رستوران این بانوی کد بانو رفت، بسیاری از خبرگزاری ها و نشریات داخلی نیز، به انتشار گزارشاتی مستند و مصور از کسب و کار خودمانی خاور خانم پرداختند.

کار وی جایی تحسین‌برانگیز است که درون یک ساختمان معمولی و البته دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا از طبیعت سرولات و کمک دوستان و آشنایش رستورانی کوچک راه‌اندازی کرد. این رستوران با طبخ غذاهای خانگی به سرعت به شهرت رسید.

نوع طبخ غذا روی اجاق‌های قدیمی، فضای ساده و صمیمی رستوران به همراه غذاهای عالی و اخلاق خوب خاور خانوم باعث شده است تا میل کردن غذا در این رستوران برای بسیاری حتی از رستوران‌هایی با شهرت بین‌المللی هم جذاب‌تر باشد. شاید علت اصلی این گرایش را بتوان در فرهنگ‌ها و سنت‌های ایرانی دانست که امروزه اثر چندانی از آن‌ها باقی نیست و با این وجود هنوز در خون مردم کشورمان است و خیلی‌ها مشتاقانه به جستجوی آن هستند.

خاور-خانم+رستوران

خاور-خانم+رستوران

خاور-خانم+رستوران

خاور-خانم+رستوران

خاور-خانم+رستوران

خاور-خانم+رستوران

خاور-خانم+رستوران

 

کد خبر: 5189