ترامپ: اگر ترکیه به کردها حمله کند، اقتصادش را ویران می‌کنیم

دوشنبه،۲۴ دي ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
ترامپ: اگر ترکیه به کردها حمله کند، اقتصادش را ویران می‌کنیم

گروه بین المل- دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با لحن صریحی به انقره هشدار داده است که در صورت حمله بر نیروهای کردی در شمال سوریه، باید منتظر پیامدهای اقتصادی آن باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در یک پیام تویتری نوشته است که "اگر ترکیه بر کردها در شمال سوریه حمله کند، اقتصادش را ویران می‌کنیم." ترامپ در این پیام افزوده است: "همزمان از کردها انتظار نداریم که سبب تحریک ترکیه گردند."

رئیس جمهور ایالات متحده همچنان از ایجاد یک ساحه حایل امنیتی در فاصله ۲۰ مایلی (۳۲ کیومتری) نیز سخن رانده است؛ اما جزیئات بیشتری در مورد ارائه نکرده است.

دونالد ترامپ در ماه دسمبر سال ۲۰۱۸ به طور غیرمنتظره خروج نیروهای ایالات متحده امریکا از سوریه را اعلام کرد. این اقدام ترامپ موجب تضعیف موقف کردها خواهد شد که با حمایت نیروهای ایالات متحده علیه گروه تروریستی داعش می جنگند.

واکنش ترکیه

سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه به تهدید شب گذشته «دونالد ترامپ» مبنی بر ویران کردن اقتصاد این کشور در صورت حمله به کردهای سوری واکنش نشان داد.

به گزارش پیام ایران، به نقل از رویترز، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، با انتشار پیامی در توئیتر به تهدید رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

کالین در این پیام که در توئیتر منتشر شده ضمن خواستار شدن احترام آمریکا به روابط استراتژیک خود با ترکیه می نویسد: آقای دونالد ترامپ این یک اشتباه کشنده است که کردهای سوری را با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که در لیست گروه های تروریستی آمریکا قرار دارد و همچنین شاخه های آن در سوریه یعنی PYD/YPG یکی بدانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 5271