بدترین و نا امن‌ترین کشور‌های دنیا برای زنان

چهارشنبه،۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

گروه بین الملل - امسال بر طبق تحقیقات موسسه جورج تاون، صلح و امنیت، موسسه اوسلو و شاخص زنان، صلح و امنیت سوریه بدترین کشور دنیا برای زنان شناخته شد. این شاخص رفاه زنان را بر پایه معیارهای عدالت، امنیت و موقعیت اجتماعی در ۱۵۳ کشور دنیا ارزیابی کرده است.

 

 

نیجریه

1.nyjryh.jpg

تنها ۱۷ درصد از زنان نیجر بین سنین ۱۵ تا ۲۴ باسواد هستند. طبق گزارش سازمان بین المللی نجات کودکان در سال ۲۰۱۶ در رابطه با بدترین و بهترین مکان ها برای دختران بر طبق عامل ازدواج کودکان نیجر از میان ۱۴۴ کشور بدترین کشور معرفی شد زیرا ۷۶ درصد از دختران نیجر زیر ۱۸ سال ازدواج می کنند و از هر ۵ نفر یک نفر سالانه ۱ بچه به دنیا می آورد.

سودان

2.swdn.jpg

طبق آمار یونیسف ۳۴ درصد زنان سودان از ۱۵ تا ۴۹ سال معتقدند که شوهر حق کتک زدن همسرش را تحت شرایط خاص دارد و ۳۴ درصد زنان این کشور زیر ۱۸ سال ازدواج کرده اند.

مالی

3.mly.jpg

طبق آمار کمپین ONE کمتر از ۳۸ درصد زنان مالی مدرسه ابتدایی را کامل گذرانده اند. تنها ۹ درصد زنان کار دولتی دارند و ۷۲ درصد مردم این کشور با درآمد روزانه ۲ دلار زندگی خود را می گذرانند.

عراق

4.rq.jpg

ملل متحد در سال ۲۰۱۰ اظهار داشت که از هر ۵ زن یک نفر مورد خشونت های خانگی قرار می گیرد و ۳۶ درصد زنان عراقی توسط همسرشان مورد اهانت و خشونت قرار می گیرند.

کنگو، جمهوری دموکرات

5.khngw.jpg

کنگو به دلیل ثروتی که در منابع طبیعی دارد پتانسیل این که یکی از ثروتمندترین کشورهای آفریقایی شود را دارد اما با این وجود با حدود ۷٫۵ میلیون جمعیت در زمره یکی از توسعه نیافته ترین کشورهای دنیا قرار دارد و نیازمند کمک های انسان دوستانه دنیاست.

جمهوری آفریقای مرکزی

6.afryq.jpg

جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۳ گرفتار درگیری های مسلحانه خشونت آمیز شده است و موارد زیادی از تجاوز علیه زنان در این کشور گزارش شده است.

پاکستان

7.pkhstn.jpg

پاکستان یکی از کشورهایی است که خشونت علیه زنان و دختران همیشه پابرجاست. خشونت هایی چون ازدواج کودکان، تجاوز، قتل های ناموسی، اسیدپاشی و خشونت های خانگی در پاکستان شایع است.

یمن

8.ymn.jpg

طبق گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ۲٫۶ میلیون از زنان یمن مورد خشونت های جنسی قرار می گیرند. زنان یمن در طلاق، وراثت و حضانت فرزند با مردها حقوق برابر ندارند.

افغانستان

9.fgnstn.jpg

طبق گزارش دیده بان حقوق بشر تنها ۷۳ درصد زنان افغانستانی باسواد هستند و سن ازدواج دختران زیر ۱۸ سال است. میزان مرگ و میر مادران در این کشور بالاست و آزادی مدنی آن ها محدود است.

جمهوری عربی سوریه

10.swryh.jpg

از سال ۲۰۱۱ شرایط سوریه بدترین فاجعه انسان دوستانه قرن شناخته شده است. شکنجه و تجاوز در زندان های آن، سو تغذیه و خشونت های جنسی واقعیت امروزه این کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 532