دوبی با جذب 15 میلیون گردشگر از پاریس و نیویورک پیشی گرفت

چهارشنبه،۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳

گروه گردشگری- دوبی با جذب  15 میلیون گردشگر از عروس شهرهای جهان پاریس و حتی نیویورک پیشی گرفت؛ رکوردی برای مدیران گردشگری شهری که در 8 ماه سال آب و هوای تقریبا غیرقابل تحملی دارد.

تحول سریع از یک بندر ماهیگیری متروک در دهه 60 میلادی به چنین جایگاهی در کسب 15 میلیون گردشگرو حدود 30 میلیارد دلار درآمد ارزی بدون داشتن حتی یک اثر تاریخی در لیست سازمان یونسکو و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی تقریبا بد، نشان از عزم جدی مدیران این دولت شهر حاشیه خلیج فارس دارد.

هدف این شیخ‌نشین در امارات جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۰ همزمان با میزبانی از نمایشگاه‌های جهانی اکسپو ۲۰۲۰ است.

در حالی که بسیاری از مقاصد مهم گردشگری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دست به گریبان ناآرامی‌های داخلی و سیاسی هستند، دوبی به عنوان یک مقصد گردشگری تفریحی و تجاری امن از این موفقعیت نهایت استفاده را کرده است.

dwby.jpg

دوبی به لطف فروشگاه‌های بزرگ، مقاصد گردشگری لوکس و حتی پیست اسکی سرپوشیده سالانه گردشگران بین‌المللی فراوانی را جذب می‌کند.

شمار گردشگران ورودی به به دوبی در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با آمار سال گذشته آن با رشد ۵ درصدی همراه بوده است، در حالیکه ۲۳ درصد از گردشگران دوبی از کشورهای حوزه خلیج فارس تامین می‌شوند که از این رقم بیش از نیمی تنها از عربستان به این شهر سفر می‌کنند. 

dwby_0.jpg

گردشگران اروپای غربی ۲۱ درصد از گردشگران خارجی دوبی را تشکیل می‌دهند و از سویی دیگر شمار گردشگران چینی در دوبی با رشد ۲۰ درصدی به سالانه نیم میلیون نفر رسیده است و شمار گردشگران روس نیز با ۱۴ درصد رشدی که داشته‌اند به ۲۴۰ هزار افزایش یافته ست.

فرودگاه بین‌المللی دوبی در سال ۲۰۱۶ نیز همچنان جایگاه خود را به عنوان شلوغ‌ترین قطب مسافران بین‌المللی در جهان حفظ کرده و اقتصاد دوبی نیز به لطف گردشگری و تجارت به درآمدهای نفتی وابسته نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 536