پیام‌رسان‌های فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام ادغام می‌شود

شنبه،۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
پیام‌رسان‌های فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام ادغام می‌شود

گروه فناوری - فیسبوک اعلام کرده طرحی را کلید زده که بنا دارد پیام‌رسان‌های سه اپلیکشین اصلی خود یعنی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را در کانون به یکدیگر مرتبط کند.

در صورت اجرایی شدن این طرح دارندگان هر کدام این اپلیکیشن‌ها قادر خواهند بود بدون نیاز به دیگری به هم پیغام دهند؛ برای مثال، شما می‌توانید از روی اینستاگرام برای دوستی که در اینستا نیست و فقط واتس‌اپ دارد پیغام بفرستید.

اگر چه فیسبوک مالک هر سه اپلیکیشن است اما در حال حاضر کاربران این امکان را که فقط با استفاده از یکی از آنها به هر سه پیغام بفرستند ندارند چرا که در هسته مرکزی این اپلیکیشن‌ها از هم مجزا بنا شده‌اند.

اما حالا، بنابر آنچه گزارش شده، مارک زاگربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک شخصا پروژه‌ای را در دست گرفته که در صورت موفقیت به صدها میلیون کاربر محصولات فیسبوک اجازه خواهد داد با یک اپلیکیشن پیام‌رسان (مثلا فیسبوک مسنجر) به دیگر پیام‌رسان چون اینستاگرام و واتس‌اپ هم پیغام بفرستند.

البته فیسبوک در پاسخ به بی‌بی‌سی گفته این پروژه را به تازگی کلید زده و تازه در آغاز یک "مسیر طولانی" است.

خبر آغاز این پروژه را نخستین‌بار روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کرد و نوشت انتظار می‌رود این پروژه که ظاهرا مارک زاگربرگ شخصا آن را در دست گرفته تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۹) به پایان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 5522