جنگ تجاری آمریکا با چین بر سر چیست؟

پنج شنبه،۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

گروه بین الملل- ماه گذشته میلادی تنش های تجاری بین آمریکا و چین شدت یافت و دو طرف تهدیدهایی درباره اعمال تعرفه علیه کالاهای صادراتی یکدیگر مطرح کردند.
دولت آمریکا به دنبال متوقف کردن آنچه رویه های غیرمنصفانه تجاری از سوی چین است بوده و در این مسیر اقداماتی انجام داده که موجب خشنودی شرکت های آمریکایی شده است.
سرقت دارایی های معنوی یکی از حوزه هایی است که دولت آمریکا معتقد است چینی ها سال هاست به آن اقدام می کنند. کمیسیون مربوط به سرقت دارایی های معنوی آمریکا معقتد است ارزش این سرقت های سالانه بین ۲۵۰ تا ۶۰۰میلیارد دلار است.
موارد زیادی برای بیان وجود دارد. برای مثال مدیر شرکت تولیدی پاولسون مستقر در کالیفرنیا که تولیدکننده حفاظ های چشم برای کارگران و آتش نشان هاست می گوید: "به فاصله یک سال پس از تولید هر محصول و ارائه آن به بازار، جایی در جهان آن را کپی می کنند. نخستین بار در یک نمایشگاه در چین بود که متوجه شدم در این کشور محصولات ما کپی می شود. آنها حتی از نام شرکت استفاده کرده اند و تمام محصولات ما را که در سایت مان قابل مشاهده است کپی کرده اند و به عنوان محصول شرکت پاولسون در چین می فروشند. این یک سرقت معنوی است و زیان های زیادی به ما وارد می کند."
از این گونه موارد زیاد است و رویه یاد شده به از میان رفتن شغل و درآمد شرکت های آمریکایی منجر می شود. اخیرا برخی مدیران شرکت های آمریکایی به دولت این کشور نامه نگاری کرده اند و از این که اقداماتی برای مقابله با چنین رویه هایی در حال انجام است خشنود هستند البته شرکت های آمریکایی از بروز جنگ تجاری بین آمریکا و چین نگرانند.

انتهای پیام/

منبع:  بورس ۲۴

کد خبر: 557