حمله سایبری به جمعیت امام علی (ع)

جمعه،۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

گروه اجتماعی- جمعیت امداد دانشجویی–مردمی امام علی(ع)، که یکی از نهادهای خیریه تاثیرگذار در حوزه زنان و کودکان آسیب دیده به شمار می‌رود، در توییتر خود درباره جزییات حمله سایبری به این موسسه توضیح داد: 

▫️ در صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۹۷، حمله سایبری به اکانت‌های تلگرام، جی‌میل، فیسبوک و لینکدین تعداد زیادی از اعضای جمعیت امام علی شکل گرفت.
▫️ در ساعت ۶ الی ۷:۳۰ صبح، تلاش‌های مکرر برای هک کردن این اعضا صورت گرفت. به این صورت که پیامک‌های متعهدد تایید ورود به تلگرام (verification code) به گوشی‌های شخصی هر یک از این افراد ارسال شد، و بلافاصله هکر توانست از طریق دزدیدن یا شنود این پیامک‌ها،‌به اکانت‌های شخصی اعضا دست پیدا کند.
▫️ لوکیشن همه این موارد از کبک کانادا بود در حالی‌که ساعت ورود با ساعت ایران همخوانی داشت. در مرحله بعد این هکر اقدام به تغییر پسورد two-step نمود.
▫️ همچنین جی‌میل بعضی از اعضا به همین صورت هک شد.یعنی از طریق کد فراموشی،در همین ساعات یک کد به گوشی شخصی اعضا ارسال شد، و باز از طریق دزدیدن این کد،هکر توانست وارد جی‌میل شده و پسورد جی‌میل را عوض کند.  با این اقدام هکر توانست پسورد two-step را برای تلگرام،از ایمیل پشتیبان، تغییر دهد.
▫️ از آنجا که برای امنیت بیشتر اکانت‌ها همه سرویس‌ها و سایت‌های مطرح از پیامک تلفنی استفاده می‌کنند، مشخص است که کسی که این اقدام قبیح و زشت را به هر شکل و صورتی انجام داده، امکان تحت تاثیر قرار دادن ساختار پیامکی در کشور را داشته است.
▫️ لازم به ذکر است این روش‌ها به هیچ عنوان نمی‌تواند مانع از فعالیت ما در زمینه مسایل و بحران‌های اجتماعی شود.
▫️در پی حمله سایبری به شماره تلفن‌ها و ایمیل‌های چند تن از اعضای جمعیت امام علی، سازنده کانال تلگرام جمعیت امام علی نیز هک شد. بنابراین در صورت بروز هرگونه فعالیت و مطالب مشکوک، این جمعیت هیچگونه مسولیتی در این قبال نداشته و پیشاپیش از شما مخاطبین محترم پوزش می‌طلبد.

انتهای پیام/

کد خبر: 572