دامپزشکی که از توله سگ‌ها برای قاچاق هرویین استفاده می‌کرد زندانی شد

شنبه،۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۶
دامپزشکی که از توله سگ‌ها برای قاچاق هرویین استفاده می‌کرد زندانی شد

گروه بین الملل- یک دامپزشک کلمبیایی که از طریق جراحی در داخل بدون توله سگ‌ها هرویین مایع جاسازی و به آمریکا قاچاق می‌کرد زندانی شده است.

آندرس لوپز الورز پذیرفته که در خلال سال‌های ۲۰۰۴-۲۰۰۵ در یک مزرعه پرورش سگ در کلمبیا به سفارش قاچاقچیان، در بدن توله سگ‌ها هرویین جاسازی می‌کرده است.

او که در سال ۲۰۱۵ در اسپانیا بازداشت شده بود به درخواست آمریکا به این کشور مسترد شد و در آنجا محاکمه شد.

دادگاهی در شهر بروکلین نیویورک امروز (پنجشنبه هفتم فوریه) با صدور حکم خود درباره آقای الورز او را به شش سال زندان محکوم کرد.

ریچارد داناگو، دادستان عمومی منطقه شرق نیویورک امروز پس از قرائت حکم دادگاه گفت: "سگ‌ها هم بالاخره "خدایی" دارند و امروز با محکوم شدن الورز که از دانش و مهارت دامپزشکی برای پنهان کردن موادمخدر در داخل بدن توله سگ‌ها سوءاستفاده می کرد" عدالت اجرا شد.

سگ

http://www.bbc.com/persian

این بسته‌های هرویین مایع از داخل بدن توله سگ‌های مزرعه مدلین کلمبیا کشف شده است

پلیس روز اول ژانویه سال ۲۰۰۵ با یورش به مزرعه مدلین دم و دستگاه جاسازی مواد در بند توله سگ‌های پرورش یافته در این مزرعه را کشف و ضبط کرد.

در جریان این عملیات حدود ۳ کیلوگرم هرویین و ۱۷ توله سگ که برای انتقال این بسته‌های هرویین مایع به آمریکا پرورش یافته بودند کشف شدند.

مقام‌ها ۱۰ بسته از این هرویین‌های مایع را با استفاده از جراحی از بدن توله سگ‌ها خارج کردند. سه توله سگ کمی بعد بر اثر عفونت ناشی از جراحی مردند.

آقای الورز پس از این واقعه به اسپانیا گریخت و عملیات بین‌المللی برای بازداشت او آغاز شد.

سگ

پس از این عملیات ماموران پلیس ملی کلمبیا سرپرستی هرویینا (چپ) و دانا (راست) را قبول کردند

بنا بر گزارش دادستانی سرپرستی دو قلاده از سگ‌های نجات یافته در مزرعه مدلین به ماموران پلیس داوطلب سپرده شده است.

دانا (عکس بالا راست) که یک سگ از نژاد بیگل است را یکی از ماموران پلیس به خانه برد و هرویینا (عکس بالا چپ) که یک رتریور است در مرکز پلیس به عنوان سگ موادیاب آموزش دید.

انتهای پیام/

منبع:bbc

عکس ها: DEA

کد خبر: 5733