قیمت مرغ به ۱۵ هزار تومان رسید!

يکشنبه،۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
قیمت مرغ به ۱۵ هزار تومان رسید!

گروه اقتصادی - عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ایام قبل از تعطیلات در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱هزار تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار و ۹۰۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به تعطیلات چند روزه و افزایش سفر‌ها به مناطق شمالی، زمینه جابه جایی مرغ به سمت تهران کاهش یافته است که همین امر موجب شده تا قیمت مرغ با نوساناتی در بازار روبرو شود.

حجت با اشاره به اینکه عرضه مرغ از اوایل اسفند به اوج خود می‌رسد، بیان کرد: اکثر تولیدکنندگان از ۱۰ تا ۱۵ روز آینده پس از رسیدن مرغ تولیدی به وزن مناسب اقدام به عرضه در بازار خواهند کرد. اما در شرایط فعلی تاخیر در عرضه نهاده‌ها از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان به شمار می‌رود چرا که مرغدارانی که از ۲۰ روز قبل نهاده مورد نیازشان را از پشتیبانی امور دام خریداری کردند، هنوز به دستشان نرسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تاخیر در عرضه نهاده از سوی پشتیبانی امور دام، مرغداران چاره‌ای ندارند جز اینکه نهاده مورد نیازشان را از بازار آزاد خریداری کنند که این امر در قیمت تمام شده تولید و به تبع نرخ مرغ در بازار تاثیرگذار است.

به گفته وی، تا زمانیکه قیمت جوجه یکروزه و نهاده‌ها در بازار مدیریت نشود، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت مرغ در بازار به تعادل برسد.

حجت نرخ کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را یک هزار و ۷۰۰، کنجاله سویا ۳ هزار و ۹۰۰ و هر قطعه جوجه یکروزه را ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به قیمت فعلی نهاده‌های دامی باید انتظار داشت که قیمت هر کیلو مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان به بالا در بازار عرضه شود و در غیر این صورت تولیدکنندگان متضرر خواهند شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان برای طی کردن این پروسه نیاز به نقدینگی دارند که به همین خاطر چاره‌ای ندارند جز اینکه مرغ تولیدی شان رامطابق هزینه‌های تولید در بازار عرضه کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اگر مدیریت قیمت نهاده‌های دامی از سوی مسئولان ذی ربط رها شود؛ بنابراین نباید انتظار داشت که قیمت مرغ با نرخ‌های مصوب و به عبارتی پایین‌تر از قیمت‌های فعلی در بازار عرضه شود.

انتهای پیام/

منبع: yjc

کد خبر: 5751