وزیر خارجه نروژ: حفظ برجام برای امنیت بین المللی ضروری است

شنبه،۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

گروه سیاسی- «اینه ماری اریکسون سوریده» وزیر امورخارجه نروژ در حاشیه کنفرانس سوریه در بروکسل با تاکید بر ضرورت شفافیت درخصوص برجام گفت: توافق هسته ای می بایست حفظ شود چرا که برای امنیت بین المللی مهم است.

وزیر خارجه نروژ که برای شرکت در کنفراس سوریه به بروکسل سفر کرده بود در گفت وگو با خبرگزاری «NTB» نروژ به کشورهای ایران و آمریکا توصیه کرد از توافق هسته ای خارج نشوند.
اریکسون سوریده در مورد گفت وگوهای خود با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و مقام های آمریکایی در نیویورک پیرامون توافق هسته ای افزود: گفت وگوهایی شفاف با وزیر خارجه ایران و آمریکایی ها درباره اهمیت باقی ماندن در برجام داشتم.
وی مدعی شد که انجام مذاکرات بیشتر برای تقویت برجام امر مثبتی است .
بر اساس این گزارش ، وزیران خارجه ایران و نروژ روز سه شنبه در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند. سوریده روز چهارشنبه نیز با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس سوریه در بروکسل دیدار و پیرامون توافق هسته ای ایران گفت وگو کرد.
همچنین سید «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان پنجشنبه گذشته در جریان نشست مشورت های سیاسی ایران و نروژ در اسلو با وزیر خارجه نروژ دیدار و گفت وگو کرده بود. 

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

کد خبر: 600