تومور مغزی۱۰سال زودتر سراغ ایرانی‌ها می‌آید+علایم

سه شنبه،۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
تومور مغزی۱۰سال زودتر سراغ ایرانی‌ها می‌آید+علایم

گروه سلامت-گلیوبلاستوما ۱۰سال زودتر سراغ ایرانی‌ها می‌آید.

رئیس مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گلیوبلاستوما را شایع‌ترین تومور مغزی انسان اعلام کرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده، متوسط سن ابتلای این سرطان در ایران ۱۰ سال زودتر از میانگین جهانی رخ می‌دهد.

به گزارش پیام ایران، دکتر «علیرضا زالی» روز سه‌شنبه در نشست خبری «ابداع روش نوین درمانی تومورهای لاعلاج مغزی برای نخستین بار در جهان» اظهار داشت: متوسط سن ابتلا به این بیماری در ایران حدود ۴۷ سالگی و در جهان، بین ۵۰ تا ۶۰ سالگی است.

وی درباره درصد شیوع این بیماری نیز توضیح داد: شیوع این بیماری در ایران، ۲ تا ۳ نفر در هر یکصد هزار نفر و در دنیا نیز حدود دو تا چهار نفر در یکصد هزار نفر گزارش شده است.
رئیس مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قبلا بیش از ۸۰ درصد بیماران در سال اول تشخیص سرطان گلیوبلاستوما، جانشان را از دست می‌دادند اما با استفاده از روش نوین درمان تومورهای مغزی لاعلاج، بیماران حدود چهار سال زندگی باکیفیت دارند.

زالی به ابداع روش نوین درمانی تومورهای لاعلاج مغزی توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: بیماران مبتلا به تومورهای مغزی لاعلاج، درمان‌های استاندارد خود را شامل درمان‌های جراحی و دارویی مانند پرتودرمانی و شیمی‌درمانی دریافت می‌کنند و سپس کار روش پیشرفته درمان تومورهای مغزی آغاز می‌شود.

محققان مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تلاش خود موفق به ابداع روش نوین درمان تومورهای لاعلاج مغزی شدند که نتایج موفقیت‌آمیزی به همراه داشته است.

گلیوبلاستوما شایع‌ترین تومور بدخیم اولیه سیستم عصبی مرکزی است که در نخاع یا مغز بروز می‌کند.

علائم تومور گلیوبلاستوما بستگی به محل رشد آن دارد و شامل سردرد، تهوع، تشنج، اختلالات اعصاب جمجمه‌ای، تاری دید، تحریک‌پذیری، افزایش فشار داخل جمجمه‌ای، کاهش سطح هوشیاری، قرمزی چشم و ورم قوزک پا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 6102