غافل‌گیری در بازار اجاره ویلا در شمال کشور

پنج شنبه،۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

wylshml.jpg

گروه گردشگری- بازار اجاره نوروزی ویلا و خانه‌های دربست در گروهی از شهرهای شمالی کشور، موجران این املاک را به‌دلیل برداشت اولیه نادرست، غافلگیر کرد.

به گزارش پیام ایران، مالکان ویلاهای اجاره‌ای شمال انتظار داشتند «حجم تقاضای اقامتی برای تعطیلات نوروز ۹۸» با انتخاب شهرهای شمالی از سمت گردشگران داخلی به‌عنوان اولین مقصد جایگزین سفرهای خارجی، چند برابر شود. ویلادارها در شهرهای مختلف شمال با همین تصور، در شبکه‌های مجازی مختص اجاره ویلا، از ماه گذشته تعرفه‌های اجاره عید ۹۸ را از ۴۷ تا ۱۰۰ درصد نسبت به تعرفه‌های عید ۹۷ افزایش دادند. اما در این مقطع از سال که وقت طلایی رزرو ویلا از سمت مسافران نوروزی شمال محسوب می‌شود، تحقیقات میدانی نشان می‌دهد تعداد تماس‌ها با موجران ویلا حدود ۷۰ درصد نسبت به شب‌عید گذشته، کاهش یافته است.

ویلادارها که از وضعیت فعلی شوکه شده‌اند، علت نبود تقاضای اجاره نوروزی را کاهش قدرت خرید خانوارها و در نتیجه «حذف برنامه اجاره ویلا در تعطیلات نوروز» از سوی برخی مسافران عنوان می‌کنند. بازار فعلی اجاره ویلاهای شمال، در فضای مجازی به مراتب فعال‌تر از شکل سنتی آن است. در سامانه‌های اینترنتی و تلگرامی اجاره ویلا، موجران (مالکان خانه‌های اقامتی) بدون واسطه به معرفی مشخصات ویلا مشغول هستند و گردشگران نوروزی نیز با مراجعه مجازی به فایل‌های عرضه مستقیم، امکان جست‌وجو، مشاهده تصاویر مختلف از ویلا و دریافت اطلاعات مختلف از فایل را دارند.

ویلادارها برنامه اجاره نوروز ۹۸ را با توجه به طولانی بودن تعطیلات پیش‌رو، به سه مقطع زمانی تقسیم کرده‌اند که تعرفه اجاره در هر کدام از این مقاطع، متفاوت تعیین و پیشنهاد شده است. برخی موجران این املاک در واکنش به تقاضای صفر اجاره در روزهای اخیر، تصمیم به کاهش دست کم ۱۰ تا ۱۵ درصدی اجاره‌بهای پیشنهادی در اولین مراجعه مجازی مشتری را گرفته‌اند. این اقدام در روزهای آتی می‌تواند فاصله تعرفه‌های اجاره نوروز ۹۸ را به سطح زمان مشابه در سالی که گذشت، نزدیک کند.

انتهای پیام/

منبع:خبرآنلاین

کد خبر: 6231