نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در نوروز اعلام شد

يکشنبه،۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در نوروز اعلام شد

گروه اجتماعی- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقف اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پیام ایران، سردار محمدرضا مهماندار در نشست خبری صبح امروز خود در مورد تمهیدات پلیس راهور پایتخت در ایام نوروز گفت: از روز ۲۹ اسفندماه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران متوقف شده و این وضعیت تا پایان تعطیلات نوروزی یعنی ۱۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

مهماندار با بیان اینکه در سال آینده تغییری در طرح ترافیک و زوج و فرد ایجاد نخواهد شد، گفت: از ۱۷ فروردین ماه طرح ترافیک و زوج و فرد با همین شیوه ادامه خواهد داشت و اگر بنا باشد که تغییری در آن اعمال شود قبل‌تر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهماندار اضافه کرد: از ابتدای تیرماه 98 طرح جدید در محدوده حلقه دوم طرح ترافیک یا همان زوج و فرد اجرایی خواهد شد که جزئیات آن اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مجاز بودن یا نبودن استفاده از مسیریاب توسط رانندگان وسایل‌نقلیه و راکبان موتورسیکلت گفت: این مسیریاب‌ها در صورتیکه راننده باشید، اجازه استفاده از آن را به شما نمی‌دهد، استفاده دیداری از این مسیریاب‌ها ممنوع و تخلف است و خود این اپلیکیشن‌ها با سیستم صوتی، استفاده کاربران را ساده‌تر کردند که استفاده از سیستم صوتی آنها برای راننده اشکالی ندارد.

مهماندار درباره نظر پلیس در مورد پولی شدن بزرگراه‌ها نیز گفت: هر نوع عوارضی که بخواهد در تهران اخذ شود، نیاز به اعمال محدودیت و ممنوعیت دارد، هرگونه اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد نیز در هر کدام از معابر شهر، نیاز به مصوبه شورای ترافیک شهر تهران دارد و این شورا به ریاست شهردار تهران، دبیری معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، عضویت رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تهران، رئیس راهنمایی و رانندگی تهران، نماینده وزارت کشور و نماینده استانداری تشکیل می‌شود و تاکنون هیچ پیشنهادی برای پولی شدن تردد در تونل‌ها یا برخی بزرگراه‌های تهران در آن مطرح نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 6282