حمایت وزیر خارجه عربستان از افزایش تحریم‌های ایران

يکشنبه،۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

گروه بین الملل - وزیر امور خارجه عربستان با حمایت از سیاست ترامپ در قبال ایران گفت که واشنگتن و ریاض دیدگاه‌های یکسانی درخصوص چالش‌های منطقه ازجمله ایران دارند.

به گزارش پیام ایران  به نقل از شبکه الجزیره، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان روز یک‌شنبه در نشست خبری مشترک با مایک پامپئو همتای آمریکایی‌اش در ریاض گفت: از سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران به ویژه درباره توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

جبیر همچنین گفت: عربستان و آمریکا دیدگاه‌های یکسانی درخصوص چالش‌های منطقه ازجمله رفتار ایران در خاورمیانه دارند.

وی در ادامه مدعی شد: ما خواهان تحریم‌های بیشتر علیه ایران به دلیل حمایت از تروریسم و سیاست‌های این کشور در منطقه هستیم و از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل برنامه موشکی‌اش حمایت می‌کنیم.

وزیر امورخارجه عربستان علاوه‌ بر این خواستار بازرسی‌های مضاعف از سایت‌های هسته‌ای ایران شد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست خبری گفت: اگر توافق هسته‌ای با ایران اصلاح نشود، گزینه ما خروج از این توافق خواهد بود.

 مقامات عربستانی در حالی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند که این کشور با حمایت غرب و آمریکا پشتیبان مالی و ایدئولوژیک اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه و فراتر از آن به شمار می‌آید. این کشورها همواره تلاش می‌کنند ایران را برای این مشکلات مقصر جلوه دهند تا بتوانند بر سیاست‌های خود سرپوش بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 634