نشانه‌های سکته مغزی/ اختلال در تکلم را جدی بگیرید

دوشنبه،۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸
 نشانه‌های سکته مغزی/ اختلال در تکلم را جدی بگیرید

گروه سلامت- ​یک متخصص مغز و اعصاب گفت: دانستن علائم و نشانه‌های سکته مغزی توسط افراد عادی و امداد سان احتمال ایجاد آسیب در بیمار را کاهش می‌دهد.

 نشانه‌ها و علائم در بروز سکته‌های مغزی اهمیت زیادی دارند، مردم عادی هم باید اطلاعات خود را در این زمین افزایش دهند چرا که اولین برخورد بیماران سکته‌های مغزی با خانواده است.

 دانستن علائم و نشانه‌های این بیماری چه توسط افراد عادی و چه توسط افراد امداد رسان احتمال ایجاد آسیب در فرد بیمار را کاهش می‌دهد چرا که زمان در برخورد با این بیماری اهمیت بالایی دارد و در هر ثانیه تعداد زیادی از سلول‌های عصبی از بین می‌روند.

 معمولا سکته‌های مغزی با فلج شدن و یا ضعف نیمی از بدن همراه است که این ضعف یا بی‌حسی می‌تواند کم یا زیاد باشد در برخی از موارد همین حالت را در صورت افراد شاهد هستیم یعنی فردی در یک طرف از صورت احساس بی‌حسی یا ضعف می‌کند.

شایع‌ترین نشانه سکته مغزی

 در برخی موارد سکته‌های مغزی با ایجاد اختلال در تکلم افراد همراه است یا به اصطلاح زبان آنها در هنگام حرف زدن می‌گیرد، این نشانه از علائمی است که اغلب جدی گرفته نمی‌شود؛ فرد بیمار گاهی با عدم تعادل و دوبینی مواجه می شود و در برخی موارد هم مشکل بلع را تجربه می‌کند اما از شایع ترین آنها می‌توان به بد راه رفتن و ایجاد بی حسی اشاره کرد.

در برخی از موارد شاهد هستیم که به جای نیمی از بدن دو طرف بدن فرد بی‌حس می‌شود که متاسفانه این نشانه برای مردم آشنا نیست، این علائم اغلب به صورت ناگهانی و در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه نمایان می‌شود پس اگر فردی ظرف مدت کوتاهی با این علائم رو به رو شد احتمال سکته مغزی در او وجود دارد.

(عید)  گاهی اختلال تکلم و تعادل خبر از سکته مغزی می‌دهد

در صورت مشاهده علائم بالا هر چه سریع‌تر موقعیت را با مراکز اورژانس در میان بگذارید تا شما را برای امدادرسانی همراهی کنند، توجه داشته باشید که بافت مغزی وابستگی زیادی به خون و اکسیژن دارد و با هر ثانیه توقف خون رسانی تعداد زیادی از سلول‌های مغزی از بین می‌رود پس با هر ثانیه اقدام زودتر احتمال ایجاد آسیب در فرد بیمار کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: yjc

کد خبر: 6351