پر فروش ترین فیلم های سال 97 کدام ها بودند؟

چهارشنبه،۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵
پر فروش ترین فیلم های سال 97 کدام ها بودند؟

گروه فرهنگ و هنر- سال ۹۷ باوجود افزایش قیمت بلیت، سال پررونقی برای سینماها بود. مهمترین عامل آن را می‌توان اکران فیلم‌های متنوع از نظر ژانر و موضوع دانست. فیلم‌هایی که توانستند انواع سلیقه‌ها را در برگیرند.

به گزارش پیام ایران، به همانطور که پیش‌بینی می‌شد امسال نیز همچون چند سال اخیر فیلم‌های کمدی سهم اصلی را در مجموع فروش سینماها داشتند بطوریکه ۶ فیلم از ۱۰ فیلم پرفروش امسال کمدی بودند. همچنین ۵ فیلم از این ۱۰ فیلم نیز از شانس اکران نوروزی برخوردار بودند. 

هزارپا

هزارپا

«هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی داستان دو کیف‌قاپ است که وارد ماجراهای عجیبی می‌شوند فیلمی که موفق شد ۴ میلیون مخاطب را به سینما کشانده و اوقات مفرحی برایشان بسازد. «هزارپا» اکرانش را از اواسط تیرماه ۹۷ با فروش افتتاحیه ۱,۵ میلیاردی آغاز کرد و نشان داد برای جابجایی تمام رکوردهای فروش به میدان آمده است. سپس در کمتر از ۸ هفته رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما که پیش از آن در دست نهنگ عنبر ۲ با فروش ۲۱ میلیارد بود را از آن خود کند. اکران هزارپا در ادامه به دلیل مصادف شدن با ایام سوگواری محرم اکرانش متوقف شد و پس از اکران مجدد نیز به فروش قابل توجهی دست یافت تا در نهایت با فروش فوق‌العاده‌ی ۳۸ میلیارد تومان نه تنها پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و پرمخاطب‌ترین فیلم دهه نود لقب گیرد بلکه رکوردی از خود به جای بگذارد که دست یافتن به آن برای فیلم‌های دیگر بسیار سخت باشد.

مصادره

مصادره

«مصادره» ساخته مهران احمدی دومین فیلم پرفروش ۹۷ بود که شانس اکران نوروزی را در اختیار داشت. این فیلم که یک کمدی پرلوکیشن با داستانی جذاب بود توانست به فروش ۱۵,۷ دست یابد.

لاتاری

لاتاری

اما سومین فیلم پرفروش ۹۷ یک فیلم غیرکمدی بود. «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، با کمک اکران نوروزی و داستان عاشقانه‌اش که با تم انتقام همراه بود توانست به فروش ۱۴,۸ دست یابد. فیلم داستان آرزوهای دور و دراز است. تلاش برای تحقق رویایی که دخترک داستان را قربانی می‌کند و پسر باید برای اثبات عشقش انتقام بگیرد تا خون معشوق پایمال نشود.

تگزاس

تگزاس

«تگزاس» با فروش ۱۴,۴ و «به وقت شام» با فروش ۱۳ میلیارد تومان به ترتیب رتبه چهارم و پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های سال را به دست آوردند. نکته جالب توجه درباره «به وقت شام» این است که در بین فیلم‌های پرفروش، بیشترین تعداد سالن را در اختیار داشته است و برخلاف سایر فیلم‌های بالای جدول مجموع فروش شهرستان‌های فیلم، از فروش تهران بیشتر بوده است.

مغزهای کوچک زنگ زده

مغزهای-کوچک-زنگ-زده

رتبه ششم پرفروش‌ترین فیلم سال متعلق به «مغزهای کوچک زنگ زده» با فروش ۱۲,۷ میلیارد بود که پیش‌تر سیمرغ مردمی بهترین فیلم سی و ششمین جشنواره فجر را نیز کسب کرده بود. هومن سیدی در این فیلم فقر و خشونت نهادینه شده در لحظه لحظه زندگی مردم حاشیه نشین را هدف گرفته بود و توانست فیلمی بسازد که هم از نظر هنری و هم مضمونی مورد توجه مردم و منتقدان قرار گیرد.

قانون مورفی

قانون+مورفی

«قانون مورفی» با فروش ۹,۵ میلیارد و «لونه زنبور» با فروش ۹.۱ میلیارد از جمله کمدی‌های پرطرفداری بودند که به ترتیب در جایگاه هفتم و هشتم جدول قرار گرفتند.

فیلشاه

فیلشاه

از اتفاقات مهم امسال حضور یک انیمیشن در میان ده فیلم پرفروش بود. «فیلشاه» نیز مانند به وقت شام بیشتر فروشش را از شهرستان‌ها کسب کرد و با فروش نزدیک به ۸ میلیارد در رتبه نهم جدول قرار گرفت.

لس آنجلس تهران

لس-آنجلس-تهران

«لس آنجلس تهران» ساخته تینا پاکروان با فروش ۷,۲ میلیارد دهمین فیلم پرفروش سال ۹۷ بود و تنها فیلم بالای جدول که یک خانم کارگردانی آن را به عهده داشته است. نکته جالب توجه درباره لس آنجلس تهران فروش افتتاحیه فوق‌العاده آن بود که با ۱.۴ میلیارد تومان، کمتر از ۱۰۰ میلیون با فروش افتتاحیه «هزارپا» فاصله داشت اما بعد از گذشت چند هفته از اکرانش با افت فروش شدیدی مواجه شد و نتوانست متوسط فروشش را حفظ کند. 

انتهای پیام/

منبع: سینما تیکت

کد خبر: 6455