منشأ هجوم ملخ‌ها به ایران مشخص شد

دوشنبه،۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
منشأ هجوم ملخ‌ها به ایران مشخص شد

گروه جامعه - بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص هجوم ملخ‌ها به استان‌های جنوبی کشور، اظهار کرد: مسئولیت اصلی مبارزه با آفات در کشور برعهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات است.

وی افزود: سازمان مدیریت بحران کشور برای مبارزه با این پدیده در کنار سایر مخاطرات طبیعی، وارد عمل شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه منشأ و مسیر اصلی ورود ملخ‌ها به کشور شمال آفریقا به سمت عربستان و سپس ایران بوده است، تصریح کرد: اگر عربستان با استفاده از سم پاشی و انجام سایر اقدامات دیگر با این امر مبارزه می‌کرد، قطعا میزان ورود ملخ‌ها به ایران کمتر از این میزان می‌شد، اما کشور عربستان در این زمینه کوتاهی کرده و به این مسئله توجهی نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر ملخ‌ها به استان‌های جنوبی کشور مانند هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان هجوم برده‌اند که در صورت مبارزه نکردن با آن‌ها، خسارات سنگینی به باغات، محصولات کشاورزی و زمین‌های زراعی وارد خواهد شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حدود 300 هزار هکتار از اراضی و باغات کشور در معرض خطر هجوم ملخ‌ها هستند که تاکنون 45 هزار هکتار از این اراضی توسط دستگاه‌های ذی صلاح مورد سم پاشی هوایی و دستی قرار گرفته است.

سعیدی تصریح کرد: ضروری است که استانداران با استفاده از اعتبارات و بودجه‌های در اختیار خود هرچه سریع‌تر به مبارزه و مقابله با این پدیده اقدام کنند تا خسارات بیشتری به باغات و اراضی کشور تحمیل نشود.

انتهای پیام/

منبع: yjc

کد خبر: 6726