تولید کالای با کیفیت بهترین ابزار ایجاداشتغال و خلق فرصتهای شغلی پایداراست

دوشنبه،۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

گروه اقتصادی - سرپرست معاونت فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ، بهترین ابزار ایجاداشتغال و خلق فرصتهای شغلی پایدار را تولید کالای با کیفیت دانست و گفت این امر موجب رونق صادرات نیز می شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ابراهیم صادقی فر ، دردومین نشست علمی کارشایسته درایران که با مشارکت موسسه کار و تامین اجتماعی و معاونت فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه برگزار شد  ضمن تبریک هفته کارگر به تبیین نقش کارگران در تحقق شعار راهبردی حمایت از کالای ایرانی پرداخت .
وی افزود: نیروی کار وقت شناس، سخت کوش، متعهد و مشارکت جو در خط مقدم تولید و عرضه کالای مرغوب قرار دارد.
سرپرست معاونت فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی  راهبرد حمایت از کالای داخلی را دغدغه همه دولتها دانست و افزود : تجربه کشورهایی  نظیر ژاپن و المان و ...نیز حاکی از حمایت همه آنها از محصولات و کالاهای با کیفیت داخلی خود است.
تحلیل تغییروتحولات فرهنگ کار در ایران
گفتنی است در این نشست علمی، شهلا کاظمی پور عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نشست علمی  تحلیل تغییر و تحولات فرهنگ کار  در ایران را ارائه کرد . 
 وی درتعریف کار گفت : کار عبارت است از فعالیتی که به وسطه آن انسانها از طبیعت بهره می گیرند و بدین سان بنای خود را تامین می کنند . فرهنگ کار نیز عبارت از مجموعه ارزشها ، باورها و دانشها ی پذیرفته شده یک گروه در انجام فعالیتهای معطوف به تولید ، یا ایجاد ارزش افزوده است. 
کاظمی پور افزود :  آنچه به فرهنگ کار مشروعیت می بخشد نظم پذیری جمعی ، کار دلسوزانه و باورهای عملی به کار یدی یا فکری و سازگار شدن با شرایط قواعد و رفتار های صنعتی و تولیدی است .
این استاد دانشگاه تصریح کرد : از گذشته در کشور ما کار و تلاش امر مقدسی بوده و به کمک منابع آب و هوایی و جغرافیایی ، این کشور همواره در زمره سرزمین های آباد و پیشرفته به حساب می آمد .
وی افزود: در جهان پیشرفته کنونی کار یکی از عوامل کلیدی توسعه محسوب می شود و کشورهایی که دچار عارضه کم کاری یا تنبلی هستند از کاروان پیشرفت و توسعه عقب می ماند . امروزه کار اعم از کار فکری یا جسمی دارای جایگاه ویژه اقتصادی بوده و به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه بی بدیل نگریسته می شود.
کاظمی پوراشاره کرد :  اندیشمندان جهان در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که کار برخاسته از جوهره درونی افراد است و جوامع برای تبلور هر چه بیشتر این جوهره نیازمند ایجاد فرهنگ کار هستند. 
عضو هیات علمی دانشگاه تهران ، فرهنگ و اخلاق کار در ایران را تبیین کرد و افزود:  پیشرفت و رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای توسعه یافته در غرب ، به دلیل اهمیت قائل شدن به سخت کوشی ، به تعویق انداختن کامجویی ، گردآوری ثروت بدون مصرف تجملی و مباهات به توفیق اقتصادی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 675